onsdag 29 april 2009

Vänskap


Igår kväll pratade jag med en god vän som bor och studerar i Danmark. Efter samtalet kände jag verkligen hur viktigt det är med vänskap, ren och okomplicerad sådan. Där man aldrig ifrågasätter den andra utan lyssnar, finns där, delar skratt och sorg. Jag saknar dig Karin och ser fram emot att få sitta på biblioteket i Borås och plugga tillsammans:))


Nu precis läser jag min vän Anders blogg där han skrivit så vackra ord till mig. Jag minns också studietiden som så otroligt hemsk, upprivande, omtumlande, omvändande för mig. Men mitt i detta var den även utmanande, intresant, rolig, nödvändig för mig och viktig just för att jag träffade dig Anders. Jag bröt mitt andra liv och skapade en "ny" identitet successivt. Jag lärde känna mig genom dig Anders och vi är skrämmade lika på många plan:)) Det är sällan man har en vän som man kan vara gravallvarlig tillsammans med ena sekunden för att nästa gapskratta åt helt sjuka saker som bara vi förstår. Så otroligt många föreläsningar vi suttit och lyssnat med stora öron på läkare, men minst lika många föreläsningar satt vi och skrattade, störde våra klasskompisar (som för övrigt tyckte vi var superjobbiga tror jag) och inte lyssnade ett skit. och du Anders som kunde gå på "toa" och sova istället, haha! Du är en sann vän med ett stort hjärta. Skillnaden på dig och mig är inte stor, fast jag ligger lite före dig;)

3 kommentarer:

  1. Ville bara kika in och önska dig en härlig lördag=)

    Jossan

    SvaraRadera
  2. Jossan: Tack desamma! Det är en sån där lördag där jag skulle vilja ha massa gjort men mest bara går runt. Har inte ens duschat sedan träningen än, haha! //Emma

    SvaraRadera
  3. Tack Emmis, du är en bästa vän du med!! Men du, ibland behöver man sova lite oxå... eller?? ;)

    SvaraRadera