lördag 18 april 2009

Lördag fylld av härligheter!


Jag älskar helger när man gör mycket saker. gärna vakna tidigt och hinna ut på promenaden innan alla andra vaknat. Med rosiga kinder efter uppfriskande promenad begav vi oss till gymmet. Idag var det ben på schemat och när jag kör med Magnus blir det inte "gående utfall, lårcurl m.m.". Började sedvanligt med kondition och sedan en hel del uppvärmningsövningar med käppen, jag är så otroligt stel och värre blir det bara. varför är det så tråkigt att stretcha?? Sedan körde vi frivändningar och idag gick jag upp lite tyngre och tekniken sitter så mycket bättre!!! :) Lite mer spänstövningar med stången och raka marklyft innan vi supersetade i freemotion hamstring och quadriceps maskinen. Stående lårcurl och benspark låter kanske roligt men efter tuynga basövningar är det så perfekt att avsluta med stabilisering och riktigt svida ut musklerna. Vi avslutade passet med excentrisk situps där vi använde träkäpp att pressa tillbaka varandra med. Ha ha, jag skrek till slut av smärta i magen:) Detta var ett sånt där pass man kommer minnas, där allt klaffade och kändes så bra. Det är ju inte så ofta längre jag och Magnus kan träna ihop och när vi väl gör det brukar det bli kanon (eller helt tvärtom vissa gånger då vi båda har humör i gymmet, hehe).


Dagen fortsätte härlig med Magnus "romantikern" som bjöd på lunch på piazza (underbar salaldsbuffé, undra hur många hundra gram räkor jag åt :P) Magnus hittade sig ett par nya byxor, välbehövligt och jag kontrade med en ny ögonskugga från make up store. Är verkligen helsåld på deras fantastiska ögonskuggor. Vi köpte med oss 500 gram innanlår hem och ikväll blir det en äkta beefsandwich med strimlad lövbiff, sallad, tomat och dessutom lite balsamicoreduktion på. Mums vad gott det skall bli!! dessutom har jag och Asco varit och tränat lite i skogen. Jag gömmer rolig leksal och han sitter eller ligger och väntar lydigt och han får leta upp:) Ha ha, vi ser säkert jätteroliga ut men men..för att balansera allt roligt blir det att städa först;)

2 kommentarer:

  1. Vilken ångest man får när man läser om er träning.. jag ska snart komma igång..=) själv sitter man med godisskålen i högsta hugg å tuggar så fort man kan!!!!

    SvaraRadera
  2. Men oj! Det var ju inte riktigt meningen att skapa ångest:) Blir du inte lite peppad då? ;)Nu skall jag iväg till gymmet och köra rygg, haha!

    SvaraRadera