onsdag 22 april 2009

ingen pendlare ja inte...


Efter två dagars pendling fram och tillbaka mellan ö-vik insåg jag idag på hemvägen att jag aldrig skulle klara av att pendla! Usch och fy för att sitta ner i 1,5 timma och glo rakt fram på en väg. Jag som alltid skall vara så effektiv kommer på mig själv hela tiden hur jag sitter och fipplar med sms, kollar almanackan, planerar föreläsningar m.m. Tur jag itne har så många undervisningstillfällen kvar där nere. MEN! När man väl är framme är det jättetrevligt, universitetet där nere är så familjärt och mysigt. De vet redan vem jag är och hejjar trots att jag bara varit där tre gånger. och trots att jag sitter och trycker i klassrummet även på lunchen (jag tycker det är skönt att få lite ensamtid och sitta och klura). Mina studenter är sådär härligt naiva, enkelspåriga, nyfikna och ambitiösa. Precis som jag själv var i början av studietiden. Och tänk att jag nu är lärare, ombytta rollen:)


Och trött blir man av att åka bil, tur Asco måste ut och att jag har vilodag från träningen. Däremot har jag äntligen bokat resa med mina älskade vänner nere i södern. Vi drar till skagen i augusti och det skall bli så underbart kul! Sedan att vi firar 30 år gör inte saken sämre;)


Idag däremot firar jag och Magnus 2 års förlovningsdag och på lördag skall vi fira 4 års dag så det ryker! Vet dock inte riktigt vart vi skall gå och äta, funderar på norrlandsoperan där de hade någon italiensk buffé (jag är svag för såna;)) Vi får se vad det blir, massa mys skall vi iaf ha! Hade först tänkt gå på viktor, har aldig varit där men tyvärr...pengarna räcker inte så vi får ta det en annan gång (eller inte;)). Nu skall jag göra dressing till salladen magnus kommer hem med snart. Hittade på lidl igår kvarg med mindre än 1% fett (man strävar ju efter 0%, haha) från finland som dessutom var halva priset mot arlas så den skall jag prova nu.

7 kommentarer:

  1. Grattis på ER dag!! Gå och ät något gott och pussa på varann extra mycket=)

    Ha en fin dag i solen!

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ja, tiden går så otroligt fort. Blev dock en vattenrik sallad igår me räkor, kräftstjärtar m.m. men på lördag drar vi ut någonstans:) Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt, två och fyra år - det hade jag inte koll på att det var så här års - GRATTIS!

    SvaraRadera
  4. Förresten, du vet väl att finska grejer är bra grejer! ;)

    SvaraRadera
  5. Ja, den är verkligen kanon! Igår blandade jag den med räkor, vitlök, sweet chili, lite lättmajjonnäs, salt och peppar och vips hade jag världens godaste (nästan;)) räkröra och riktigt mager och proteinrik:))

    SvaraRadera
  6. Jag blev bjuden på en sjurätters middag på restaurang Viktor när jag fyllde 30 och hittills finns det ingen matupplevelse som slår den kvällen. Jag hoppas att du har kvar tanken att någon gång gå dit för det är verkligen fantastiskt, hela upplevelsen, inte bara maten.

    GRATTIS till er båda!
    //Annika (vän till Jossan och hittat hit via hennes blogg)

    SvaraRadera
  7. ÅH! Nu blir jag ju sådär bister..hade ju verkligen velat gå på viktor! Men ikväll blir det costas istället och jag fyller ju faktiskt 30 i år vilket skulle kunna innebära ett viktorbesök:)Vad härlig upplevelse för dig kan jag tänka mig att få bli firad så kulinariskt! //Emma

    SvaraRadera