lördag 25 april 2009

Kettelbellträning


Jag är kär! Riktigt sådär så att det kliar i kroppen, vill ha mer, vill bara göra det om och om igen!! Idag har jag och min sambo för första gången tränat med kettelbells och jag föll direkt. Jag har inte riktigt vetat förut vad man skall göra med dem där kanonkulsliknande bollarna. Och jag har inte än gått utbildningen (måste hålla mig till december) innen jag kan kalla mig diplomerad "kelletbellare":) men med lite fantasi går allt. Man tränar explosivitet, styrka, bålstabilitet, fettförbärnning i ett med dessa kulor. Vi utgick mycket från tänket kring olympiska lyft med friväntningar, stöt och ryck vilket var otroligt kul! Man håller kettelbellen i en hand och arbetar ofta diagonat upp med start mellan benen. Nej, det här går inte att förklara märker jag:) Gå in på youtube och kolla vet ja istället, finns dock inga klipp på mig där än men håll tillgodo! Vi körde i alla fall igenom hela kroppen och det blev så tuffa intervallpass varje set så det passar mig perfekt. Drypande av svett tog vi oss hem för att ladda inför dagen.
Jag laddar med gymjobb vilket kanske inte är det roligaste när vi idag skall riktigt fira våra år tillsammans men min kära sambo som är den största romantikern för övrigt hade köpt lunch så vi satt utanför iksu och mumsade istället. Det blev körsbärstomater, ljuvlig melon, jamon serrano, ramlösa, lite paj och så...jo, en glass!! De nya magnumglassarna är fantastiskt goda måste jag säga och alldeles lagom stora. Dock dyra så det är tur jag äter glass så sällan:)

6 kommentarer:

  1. Har IKSU börjat med denna form nu? Kanske det vore en idé och kika förbi vad ni kan tänkas erbjuda nuförtiden. Ska ju till o byta gym nu.

    SvaraRadera
  2. Det är bara vi som arbetar på iksu som PT:s som än så länge får använda dem samt med våra kunder då;) Så antingen blir du PT här eller så köper du PT-timmar här:) Men så otroligt kul är det och det blir nog bara bättre och bättre ju mer teknik man får in. Kom in och titta på iksu-gymmet, det är fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. Aha ok. Då ska jag ta o komma förbi o kika. Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får en mysig kväll och att ni hittar nån resturang som passar!
    Jag vill ha lite tips sen ;-)
    Jag har legat ute i bikini hela eftermiddan, helt underbart!!

    Andrea

    SvaraRadera
  5. Godmorgon Emma

    Vi fick testa kettells när en som utbildar i det var här från Canada i vintras, GRYMT bra träning och så kul att testa något nytt. Var oerhört lärorikt att ha någon kunnig vid sin sida som såg minsta lilla fel man gjorde oxå=)

    Ha en fin dag. Blir nog sol idag med=D

    SvaraRadera
  6. Andrea: Tack för tipset på tapas, vi var verkligen jättenöjda! Skönt med vädret också. Jossan: det måste varit kanon precis som du säger med ett proffs bredvid som ger feedback. Vi provade oss mest fram och jag längatar tills jag i december får bli diplomerad instruktör i kettelbells:)

    SvaraRadera