söndag 19 april 2009

Lika härlig söndag!


Denna helg är värd att minnas, att skriva om:) I går var allt perfekt och idag har vi en underbar ledig dag tillsammans också. Magnus tog morgonprommisen med våran björn så jag sov till 07,15:) sovmorgon, härligt! Fick vakna till liv och riktigt morna mig innan gymmet hägrade. Och idag gjorde jag något jag länge bävat för...Jag gjorde chins!!!! Dock med Magnus hjälp men i den excentriska fasen nästan helt själv:) Jag är stolt över mig själv att utsätta mig för sådant som är utanför min bekvämlighetszon. Kul hade vi iaf och jag känner hur jag sakar att träna med Magnus. Vi avslutade med med ryggträning, biceps och så strechade jag, jo det är sant! Det är ju skönt när man väl gör det men ofta vill jag bara hem och duscha, dricka drinken och komma igång med dagen.


Riktigt ljummet var det ute så jag och Asco gick vid nydalasjön, mötta massa människor (bra att Asco får träna på att inte gå fram och hälsa, jobbigt ibland med en översocial hund) och våren satte sina lerspår om jag säger så.. Asco fick idag sitt första bad, eller dusch skall jag nog säga för att få ner honom i badkaret är mer än jag tänker försöka. En nästan 60 kilos rottweilerklump som spjänar emot med all kraft var tillräckligt svettpass att få in i badrummet:) Det roliga är att han står mer än gärna och hänger med sitt tryne över badkarskanten och tittar när man duschar men idag när det var hans tur var det inte längre så kul. Men när både husse och matte blivit nerskvätta tyckte han det var riktigt skönt att bli duschad. Svansen tittade till och med fram mellan benen och han stod mest och blundade. Har ett specialschampoo för mörka hundar så nu skall han väl glänsa:) Trött blev han iaf, just nu ligger han och stensover i sin bia bädd.


Jag har även tagit tag i fysiologin så nu skall jag börja repetera allt successivt inför höstens indrottsnutrition. Våren har satt sina spår och jag är på G!!!!

1 kommentar:

  1. Låter som en jätte härlig helg! Hoppas ni får en härlig eftermiddag/kväll tillsammans.

    SvaraRadera