måndag 18 januari 2010

Lång, vältränad gravid kvinna med välutvecklad muskulatur:))

Det är jag det! Ha ha, skrattade när jag läste min journal som sjukgymnasten skrev när jag var i vecka 20. Idag känner jag mig mer som en invalid fläskpannkaka :( Men det finns hopp!!! I bilen idag på väg hem från Göteborg dagdrömde jag (som jag för övrigt älskar att göra) om att träna. Såg mig själv köra tunga benböj, rodd, kettlebells och allt kändes perfekt! Tror ni jag längtar efter att få träna eller?? Få känna pumpen, energin, svetten, endorfinerna efter... ja allt ni som tränar vet vad jag pratar om!

Idag har varit min första dag i göteborg och det har gått bra! bara möten hela dagen så hjärnan är mosig. Något jag märkt som kommer vara viktigt är att planera mellanmålen, inte bara ta med en lunchlåda. Imorse åt ja bara liten frukost så tog med en hårdbrödmacka som jag knaprade på i bilen ner, laddade dessutom upp med apelsinklyftor och en halv mjukmacka som jag åt i bilen på väg hem. Jag förstår verkligen folk som inte planerar dessa mellanmål (speciellt under graviditet) som faller för det där godiset som ligger framme vid kassan om man är så hungrig efter jobbet.

Svängde in på Lidl som jag tycker är bra på många sätt, ofta mycket billiga frukter och grönsaker. Idag blev det färsk broccoli, paprika, massa apelsiner, söta körsbärstomater, deras kvarg, bananer och lite bröd. Till middag håller min älskade på med fyllda köttfärsrutor, blir spännande;) Känner mig ovanligt pigg ändå trots allt jobb idag och en promenad med Asco nu på e.m, dock bara 15-20 min men ändå! I´m back!!

3 kommentarer:

  1. Sträck på dig och var stolt för tusan! Hur många tjejer tror du förjänar dom epiteten så långt in i graviditeten som v 20???
    Det känns så himla skönt att vara trygg med att man kommer vara i bra form efter graviditeten igen. Eller hur? Vare sig man får kämpa för det eller om det går som en dans. Men dit ska man oavsett :)

    SvaraRadera
  2. Du kommer vara som en tokig häst som kommit ut på grönbete!!!! ha ha

    SvaraRadera
  3. Carro: Tack! Men det kommer ta tid känns det som men men...
    Jossan: Ja, risk är att jag blir helt överpeppad och kommer i i gymmet, ser mig i spegeln, känner mig som en säck potatis i början och blir vansinnig. Jag brukar ha ett ruskigt temprament när jag tränar och blir lätt förbannad efter uppehåll:))

    SvaraRadera