måndag 4 januari 2010

Frisk???

Idag är första dagen som jag känner mig ytte pytte lite bättre. Rösten hörs faktiskt när jag öppnar munnen men för säkerhets skull skall jag hålla igen den idag också. Har ju iofs inte så många att prata med här ute på landet;) Magnus har åkt med Asco till dagis innan han börjar jobba. Gårdagen var hemsk!! Stackars Asco fick verkligen vila, jag kan ju knappt gå utanför dörren så det blev bara en kvarts rastning vid sjön. När husse kom hem blev han som en kanonkula och studsade runt av glädje. För en sekund blev jag nästan lite ledsen, tänk om han inte ser mig som ledare längre när jag inte kan vara lika aktiv. Hoppas jag har fel...fast just nu är husse bäst i världen och det tycker jag också! Dock var han trött igår kväll, hittade han sovandes med talboken i öronen redan klockan halv nio..mysigt!

Idag blir det jobb för hela slanten, skall sätta igång redan nu då jag säkerligen kommer behöva gå och vila lite mellan varven. Mamma och Anders kommer upp sedan och skall mäta för kaminen som skall sättas in här :)

Har börjat känna av rejält i ländryggen även när jag ligger ner och är rädd att det är fogis som börjat, vad kan jag göra? Någon som har tips förutom katten, hunden, kuddar mellan benen, sitta, stå korrekt m.m. Allt det där gör jag redan. Så nu är kaffet nere i maggen, gröten och äggsmörgås gjorde mig gott mätt. Skall nog köpa hemofer och ta om inte mitt Hb stabiliserar sig, det hade sjunkt sist hos läkaren men kan ha att göra med min infektion också. Äter vanliga vitamax idag med 15 mg järn per tablett och det är i lägsta laget så får nog brassa på med lite mer kanske. Får höra med min BM nästa vecka.

6 kommentarer:

  1. Hej!

    För mig var de enda bara att inte stå och gå för mycket, utan att vara noga med variera mig under dagen, samt att komma ihåg att vila en stund varje dag..samt de du skrev med alla övningar.
    Sedan tror jag de bara är att härda ut..vissa dagar går de lätt som en plätt att göra de och vissa dagar så är man kräk less på att känna av saker och ting. Fördelen med att du kommer vara trött och less på magen är att du är peppad på att föda fram "spöket" där inne, att man är laddad och längtar bara utav tusan:)

    Ha en fin dag.
    Kram Jossan
    josefinpersson@live.se

    SvaraRadera
  2. Får oxå fruktansvärt ont i ryggen. Förvisso bara när jag jobbar. Sitter högre upp på mig. Typ i ryggmuskeln nedanför skulderbladen. Som kramp typ...Då är det bara till att lägga sig med benen 90 grader på spikmatta. Funkar en så länge utan vena cavasyndrom. Det släpper för stunden
    //Carro

    SvaraRadera
  3. Men GUD vad glad jag blev av din kommentar på min blogg! Ibland känner man sig ju så himla otacksam som inte bara glittrar o tycker att graviditeten är livets underverk ;-)
    Jag är i vecka 29 nu, så då är vi ju jättelika långt gångna också :-D
    Ska absolut följa din blogg nu!
    Jag vette tusan om NÅGOT kan göra att rygg/ bäcken/ höfter/ revben gör mindre ont? Känns lite som dagsformen och ödet avgör, inte vad jag försöker med för åtgärder?

    SvaraRadera
  4. Carro: Ja det gäller väl att hitta olika sätt att sitta, ligga och stå på som avlastar. Jag tänker verkligen på att dra in svansen och inte svanka men får ont ändå. Får väl gå till sjukgymnasten igen och höra om jag skall ha ett foglossningsbälte. Lite orolig nu också då jag snart skall stå på univeristetet och ha långa föreläsningar fast det får jag ta då. Kul att höra att vi är fler gravida :)

    Jossan: Jag ska skicka mail men just nu är det så massa annat som kommer ivägen men har ju massa tankar och funderingar :))Gulligt av dig att ge ut mailadress iaf, tack!

    SvaraRadera
  5. Madde: det roliga var att jag sökte på "gravid vecka 28 sparkar kissnödig" för det känns som jag skall kissa ner mig när han/hon sparkar nedåt och ville kolla om det var normalt. Då kom din blogg upp, kul!! Ja vi får klaga ikapp het enkelt men jag försöker tänka positivt och då och då säga till mig själv att "nu har du gnällt klart" och njuta av det man fortfarande kan göra. Bra det låter iaf att skriva så ;) Vad är det för hund ni har?

    SvaraRadera
  6. Hahaha, google är ju bara för roligt!
    Ja det går ju i vågor, när jag är trött och har ont så är jag helt under ytan, men nu har jag haft några halvbra dagar och då känns det mycket lättare genast!
    Går in i vecka 30 på onsdag, det ska bli sååå skönt att hamna på rätt sida strecket :-)
    Vi har en schäfer tik på 2år :-)

    SvaraRadera