lördag 16 januari 2010

Känner mig på topp!!

Ja, det gör jag idag! Har sovit jättebra och bara varit uppe en gång vid fyra tiden. Tar ändå mitt levaxin på natten för optimalt upptag;), dricker lite och somnar om. Nu skall vi till stan en sväng och handla, bara det känns lyx just nu att få komma ut! Vädret är mycket mildare vilket är bra för mina luftrör:) Får se hur länge energin håller. Såg förresten i morse att www.4mom.se har 50 % rabbat på REA priset. Har precis övertalat Magnus att jag ska få köpa jacka och bolero .) Tjoho!! lägger in bilder sen, nu ska vi dra. Ska även kolla bilbälte/sele till Asco så han får följa med.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att läsaa1 Hoppas verkligen att det vänder för dig nu.
    På tal om Levaxin. Du som är kostexpert. Äter du kål, typ broccoli, brysselkål och liknande? Jg är tokig i den typen av grönskaer och försöker äta broccoli varje dag. Men läste någnstans att det kan leda till hypothyreos. Eller om det var att man ska undvika det om man har hypothyreos. Kommer inte ihåg exakt.Har du lärt dig nåt om detta?

    SvaraRadera
  2. Carro: vad gäller kålväxter och eventuella hämmnigar av upptaget av Levaxin har jag inte hört något, däremot men det kanske du vet hämmas levaxinupptaget mycket av både kalcium och järn. Därmed skall man INTE ta levaxin tillsammans med mat eller tillskot som innehåller detta. Det räcker med dosen av "mjölk i kaffet" för att hämma upptaget. En del tar levaxin på kvällen innan de lägger sig, jag tar det på natten för att verkligen vara säker på att magsäcken är hyffsat tom. dessutom så kan jag då inte ta en nattamacka ;)
    Om du tar järntillskott så ta det på morgon tillsammans med något c-vitamin rikt, speciellt om du även dricker kaffe samtidigt. Och sedan kan man ta levaxinet senare på kvällen (eller natten;)).

    SvaraRadera