fredag 8 januari 2010

Halsbränna och pizza :)

Åh vad jag är glad att Magnus finns!! Ut på långpromenader med Asco utan att gnälla, fixar och donar åt mig nu när jag är sjuk. Vad skulle jag göra utan han? :)

Ikväll ska vi göra enga små pizzor. Man tar tortillabröd har på mycket chilisås (heinz :)). Sedan kan man lägga på lite stark riven ost typ krutrök eller västerbotten men idag kör vi lågbudget med den vi har hemma. Grädda i varm ugn och efteråt kan man riva lufttorkad skinka, lägga rejält med ruccola på, lite hackade cashewnötter, ringa lite tryffelolja och honung över så är det klart! Med tanke på att jag inte äter lufttorkad skinka (går dock bra om man frusit den tre dygn innan eller hettar upp den till över 70 grader) så köpte vi en jättefin kokt skinka från charken. Så våra pålägg ikväll blir:

chilisås

riven ost

kokt skinka

färsk ananas

cashewnötter

ruccola

ev. lite chevré som jag då kör med i ugnen (annars godare efteråt men det får vänta) och honung.

Tur jag bara åt mjölk och musli till lunch ;) Halsbrännan är ett faktum då och då men inget jag tycker är så jobbigt. Tar gaviskon då och då men tycker det smakar pest så håller hellre ut.
Vad äter ni för fredagsmiddag?

6 kommentarer:

  1. Julskinka, rödbetor i ugn, vitkålssallad med yogurt och fransenapsdressing, potatis och bröd.
    Köpt julskinka i omgångar som jag har till allt möjligt:D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag känner att jag blir mer och mer beroende av närhet till min sambo nu under graviditeten. Känns som man kommer så himla mycket närmre varandra nu. Jag inte kunnat låta bli ibland att, ibland skänka en tanke till de tjejer som blir lämnade av sina män under graviditeten. Stackare!!!
    Förlossningen är beräknad till den 24 mars. Jag har nyss skaffat en blogg i fall du är nyfiken;-)

    SvaraRadera
  3. Jossan: Julskinka är såå gott! jag har tyvärr blivit rejält avskräckt från griskött (därför ja hade skinka på pizzan;) haha! )efter dessa skandaler med vanvården av svenska grisar så för min del blev det bara julskinka en gång i jul och den kom från gårdsbutiken vi köper kött från. Dock skall jag tillägga att även den inte var 100% från glada grisar...Jag är ju en gammal vegan som lätt får sympati för djuren och om det inte vore så näringsmässigt bra och gott med kött skulle jag nog kunna sluta helt. Rödbetor däremot älskar jag också men har fallit ur lite, kan äta det i perioder som en galning och just nu har jag haft liggande i kylen länge så de får jag nog slänga snart.

    SvaraRadera
  4. Carro: Ja känner precis som du, kan bli orolig för minsta lilla nu när Magnus inte kommer hem i tid eller när han är ute på isen och går bl.a. :)Skall kolla in din blogg, kul!

    SvaraRadera
  5. Carro: ja har kommenterat din blogg nu, intressant! :)

    SvaraRadera
  6. Kul att du kollade min blogg. Men din kommentar försvann nog. Kan inte se den iallfall ;-)

    SvaraRadera