tisdag 1 september 2009

Vilken dag, pust!

Vilken dag jag haft! Energin har bara funnits där och det behövde jag! vaknade 06,00 och sedan begav jag mig till gymmet tidigt för ett morgonpass. Gick under omständigheterna riktigt bra, svettades som en tok och fick till ett bra kondis/ryggpass innan jag tryckte frukost på iksu för vidare jobb på universitetet. Jag har börjat vänja mig vid att vara ensam och ibland är det skönt att ta sig den tiden att fundera, njuta av att vara med sig själv och inte vara beroende att hela tiden ha människor runt sig. Självklart saknar jag magnus och asco såå mycket!! men inte så många veckor kvar nu:)

Efter jobbet lånade jag "gamla skodan" av lina och drog till stan, stammis på change känns det som men jag har aldirg hittat bättre underklädesaffär! har du inte varit där så tycker jag du skall bli medlem och få 50% på vad du är köper:) Dyrt är det men man får bra grejer. Idag blev det en rustning för träningen. Var även förbi make up store och fyllde på min älskade "muffin" som tagit slut. Sedan drog vi (jag och skodan) vidare till strömpilen där ja handlade på maxi och hittade även ett par stövlar på din sko som följde med hem. Nedsatta rejält så passar min plånbok. Vill ha ett par som inte har klackar, gillar inte när man kommer i korridoren på universitetet och det klackar sådär hemskt, fast det är snyggt!

Nu på kvällen kom tröttheten som ett slag i nacken. Svängde ihop lite maki av ris, noriblad, färskost med pepparrot, wasabi, räkor, avokado, paprika. Och så soja och ingefära då, mums! Nu blir det soffan hela kvällen. i morgon skall jag ta tag i plugget också.

5 kommentarer:

  1. hejsan!
    hittade till din blogg här-känner igen dig från ISKU samt att vi bor nästintill grannar:) tycker din blogg 'r inspirerande och tycker det är synd att du slutat på IKSU, du verkar vara en mycket sympatisk person som verkligen brinner för det du gör. Saknar att se vovven ute med :)Jag hoppas att du fortfarande trivs på nya platsen!!
    MVH Lina

    SvaraRadera
  2. Hej

    Ja gillar oxå change, tycker de har jätte bra bhar..sen ofta någon form av kampanj som gör att de inte behöver bli så dyrt:)
    Muffin är jag oxå beroende av..den får liksom inte vara slut*LER*

    Härligt att höra att morgonträningen gick bra. Här blir de nog fortsatt vila, känner mig inte riktigt som vanligt i kroppen..vet inte va de beror på, får känna under dagen hur de känns:)

    Ha en toppen dag

    SvaraRadera
  3. Lina: Kul att du tycker bloggen är bra, tanken är att jag senare skall koppla den mer till mitt företag som skall startas upp MEN nu är det massa annat som tar energi i livet. IKSU har varit en lärorik tid för mig och det är ju med dubbla känslor jag lämnar det. Samtidigt har jag det senaste itne fått utvecklas så mycket på kostområdet som jag vill där. Universitetet är däremot mycket stimulerande men även där skall jag ju tyvärr lämna.

    Jag saknar också min vovve men han har det verkligen toppen nere i Borås och är i stallet på dagarna med alla andra katter, hundar, tuppar, hönor, getter, marsvin, hästar och gud vet vad :) Hoppas du fortsätter att följa bloggen trots att jag lämnar er här i norr :( //Emma

    SvaraRadera
  4. Jossan: Jag sa precis det till Anders i morse att vi känns ganska lika till sättet iaf om man utgår från våra bloggar;) och nu när du precis som jag använder muffin så var det som ytterligare en liten rolig sak föll på plats. Jag hoppas verkligen du känner dig bättre snart men samtidigt kan det väl vara såhär kroppen gör inför förlossniningen? Jag vet inte.. Sköt om er! Hälsningar Emma

    SvaraRadera
  5. Ja, den tanken slog mig förra veckan faktiskt!
    Vad svarade Anders?
    Usch..illa.. jag har inte ringt och kollat hur de känns med flytten..illa!! Får ta och göra de så han inte tror att han redan är bortglömd;O)
    Ja, de är nu som pyret växer som mest och lägger på sig fett, går upp 200-300gram i veckan den lille så de är inte konstigt att man blir lite trötter och att de tar på.
    Men längtan efter att kunna"gasa" på igen är stooooor*LER*

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera