fredag 25 september 2009

En sista natt på kuratorvägen

Nu är det nära! En enda natt kvar här på kuratorvägen men nu när jag skriver detta blir jag osäker. Bor inte Lina på kuratorv också? Hoppas hoppas:) Det är iaf hos henne jag sover mina sista nätter fram till nästa fredag då jag flyger hem. Nu sitter Magnus och min bror i bil på väg norrut, det blir många timmar för dem och jag känner mig lite orolig. Är jag alltid när någon jag tycker om kör bil så långt. Jag kommer verkligen att sakna Umeå!! Det trodde jag aldrig. När jag flyttade till Holmsund ensam med mina två hundar (Ronja och Casso) ville jag flytta tillbaka till Göteborg varje sekund. Men mitt liv blev successivt förändrat till det positiva vill jag framlägga och jag kom att trivas mer och mer här. Kortet är taget en dag när jag och vovvisarna var på långprommis bakom fängelset på ersboda om jag inte minns fel. Vi gick mot ersmark, jättemysigt! Kortet är så typiskt för när de två busade och tro det eller ej men Ronja lyckades ofta brotta ner casso:) Snabb och hård var hon.


Nu sitter jag här på en lite pall och knappar på den bärbara datorn. Allt är nästan nedpackat och idag har jag även hunnit städa en del bl.a. bakom spisen och hela fläkten,urk!! Tog mig ut på en liten hjärnrensarpromenad också i samband med återvinningssläng och matleverans upp till mitt boende hos Lina. Nu skall jag sammanställa det sista här och även bädda på madrassen åt mina gäster som sover några timmar innan vi lastar släpet. Blir en jobbig helg men ja är stålkvinna och klarar det mesta. Skall även i morgon ha ett viktigt och eventuellt avgörande telefonsamtal sittandes här i tomma lägenhet på golvet blir det väl:) Mer får ni veta om något blir aktuellt men en del kanske anar.. Nu lagas ingen mer mat i detta kök för min del så det har blivit subway till lunch och middag äter jag upp resten:) Hoppas ni får en trevlig helg!
Ska lägga ut kort på vart vi kommer bo också men de ligger på hårddisken på andra dator. Här är iaf våran egna badplats i sjön Ärtingen, underbart att gå ner och ta sig ett dopp. Ca 150 meter från huset:) Asco förra sommaren var valpmesig och vågade inte simma men detta har husse ändrat på denna sommar.

3 kommentarer:

  1. Lilla jag bodde på kuratorvägen innan jag och jocke flyttade in hos honom, bodde på 10 högsta hyreshuset på ålidhöjd på 10 våningen..saknar den då och då.

    De kommer bli så bra för er!
    Stor lycka till med samtalet i morgon, jag håller tummarna..även om jag inte vet vad de är, men de är ju viktigt för dig så själklart hålls även tårna med, hi hi.

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Jag måste säga att Umeå är en fantastisk stad att bo i. De första året, kanske åren så ville jag bara därifrån, men staden växta på mig med...NU bor jag ju i Linköping - men saknar Umeå varje dag!! Framförallt människorna där. Det är ngt speciellt med norrlänningarna. Här är folk mkt kyligare och annonyma. Myten om den sammanbitna introvärta norrläningen är (iallfall i Umeå) en myt. Vi blir nog kvar här ett tag till pag av jobb mm. Men vi lääängtar tillbaka till den livskvalitén vi kände där.

    Jag har ett par frågor. Förstår om du har fullt upp med annat just nu, men kanske kan svara när du har möjlighet?

    * Ketos - är det bara en reaktion på att man äter för lite kolhydrater, eller har det också med antal kalorier man äter. Ex om jag (rent teoretiskt)äter endast 3kilo protein varje dag i en vecka, skulle jag vara i ketos då? Eller finns det också en energifaktor?

    * Jag funderar på att testa pulverkur för att ta 10 kg. Jag minns att du inte var ngn "fan" av det, men jag vet många som testat och fått bra resultat. Däremot skulle jag aldrig at alla mina kilo med det! Vill ju ha muskler! Men 10kg. Min fråga är: Om jag äter VLCD (450kal om dagen ) och väljer att styrketräna korta pass, för att minimera muskelförlusten. Är det bättre eller sämre än att köra kondition i ett sådan läge? Målet under kuren är ju inte att bygga muskler eller förbättra konditionen, utan att bara bränna lite extra kalorier. Spelar det i ett sådant läge roll om man promerar för 300kal eller tränar i gymmer motsvarande energiförbrukning på 300 kal?

    Himla synd att du lämnar IKSU!! Såg fram emot att återvända till Umeå nån dag och få dina råd och pepp igen :-)

    Kram
    Åsa B (viktgruppen)

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa!
    Ursäkta att jag inte svarat tidigare, lovar att återkomma till dig med dina frågor. Hälsningar Emma

    SvaraRadera