tisdag 22 september 2009

Härlig morgon!



Varje gång jag startar dagen med träning tänker jag "det finns inget bättre sätt just nu att starta dagen". Idag kände jag så när jag kom till iksu. Körde ben och testade lite mer stående övningar som jag kan köra nere i Borås där troligen inte mina älsklingar från freemotion (eleikos funktionella maskiner) finns. Svettades och det tog bra i musklerna. Jag småler när jag tittar mig omkring i gymet och ser hur de flesta lallar runt, läser tidningen, vilar 5 minuter mellan varje set som inte ens är ett set. Ha ha, nu är jag elak men detta är något som stört mig förrut ofta när jag tränat hårt. Nu tycker jag mest det är roligt. Hemma nu och äter jättegod gröt på havregryn, vetegroddar, linfrö (krossade för omega 3), katrinplommon i bitar och massa blåbär:)




Har även precis bokat upp 10 bananlådor på ica maxi så snart åker jag ner till återvinningsstationen först för att slänga massa möbler etc sedan lådhämtning. Hoppas nu bara inte att all min dagliga energi gick åt i gymmet;) Underbara lina lånar ut lilla skodan så jag kan köra fram och tillbaka. Magnus har ju våran bil nere i Borås.

Asco är tyvärr ordinerad ytterligare två veckors vila p.g.a. frakturen i tassen. Det är inte roligt för varken han eller magnus just nu som måste gå korta koppelpromenader. Asco är som en exploderande 55 kilos busboll och Magnus som en exploderande 100 kg icke busboll:) Önskar så jag var där ner och kunde avlasta men just nu får vi ha det såhär. om en vecka lite drygt är jag där nere!!



Lägger in två söta valpbilder och på mina underbara brorsdöttrar från förra sommaren som kanske du magnus tittar på idag:)) Håll ut!


3 kommentarer:

  1. Kom på en grej nu när ja står här och lagar min lax...
    Kan du inte tänka dig att testa Yunkos Maki rulle? På sagami..den har kallrökt lax i sig med lite fhiladelhia ost...suuuuuper go!!!

    Mat dags...

    SvaraRadera
  2. Åh vad snäll du är! tyvärr är risken större att kallrök lax som då ofta varit vakumförpackad innehåller mer listera än den råa.. Jag vet att den blandningen är fantastisk! Brukar ibland ha färskost med pepparotssmak och kallrökt lax i, mums!! Får vänta till Aprik, då jäklar skall det tryckas gravat och rökt åt alla håll:))

    SvaraRadera
  3. Åh de tänkte jag inte på, så sant!!:D

    Kom bara på de när jag stod mitt i matlagningen, tjejer kan ju liksom göra 2 saker samtidigt;O)

    SvaraRadera