lördag 19 september 2009

Träning är terapi

Styrketräning för mig är mer än att vara stark, få lite muskler m.m. det är en obeskrivlig känsla som är svår ibland att förmedla till de som inte provat. Jag får ur mig så mycket känslor och laddar med ny positiv energi. Även när jag har mått som sämst tidigare i livet har alltid gymmet varit en "fristad" där jag fokuserar på just det jag gör och inget annat. Att få ta up sig och känna den där svidande, stumma känslan i kroppen efteråt är underbar!


I morse tog jag på mina nya träningsbyxor från stay in place ala mammamodell, haha! de går upp över hela magen och egentligen behöver jag inte det än men samtidigt är det skönt att slippa tänka på att linnet åker upp och byxorna ner:) Jag var opeppad att träna i morse, negativ energi fanns i min kropp och en deppig känsla.. Men kroppen kändes fräsch så jag gick till iksu och körde igång. Rodd, crosstrainer, sittande rodd + enarms sittande rodd med rotation, pulldown, stående kryssdrag och sedan var saken biff. Det var ett underbart träningspass och jag körde ganska hårt och tungt men JAG BEHÖVDE DET! Pajasen som bor i mig fick hänga med bäst han/hon ville:) Och hög musik i öronen för att riktigt gå in i mig själv.


Nu är det dags för en dusch innan lunch och sedan bara måste jag börja flyttpacka och städa det som går. Har även massa plugg att ta igen innan Anna från Luleå kommer och hälsar på. Anna är min f.d PT kund och det är även hon som fotat Asco. Vi skall ut och käka på stan, undra vart bara. Något jag funderat på är om jag vågar äta sushi. Man vet ju inte om de verkligen haft fisken frusen samt hur länge den varit upptinad. listeriabakterien är ju lurig...Men jag vet att en viss annan verkar trycka sushi för fulla muggar och må toppen, eller vad säger du Jossan? ;) Vart köper du din? Jag är riktigt sugen på kall mat, mår fortfarande illa på eftermiddagarna.

1 kommentar:

  1. Gymträningen är terapi för en, total fokus på de man gör och allt annat kopplas bort, rensar bland alla känslor i kroppen. För mig är de oxå en rensning att vara ute i naturen, de är nog den kombo som har funkat bäst för mig. Lite av båda delarna:)

    Åhhhh älskade sushi... mmmmmmmm mummma!
    Seastreet oftast men då och då sagami. :)

    SvaraRadera