lördag 19 september 2009

uppe i ottan

Söndagmorgon, vaknade redan halv sju pigg (kan ju kanske bero på att jag lade mig 21,15..) Gjorde iordning en stor kopp med hibiskustee som är så gott!!

Igår började jag på allvar fundera över hur jag skall göra när jag kommer ner till Borås med arbete. Fick lite småpanik vid tanken att jag för första gången i mitt liv kanske måste bli arbetslös. Men jag har ju tänkt att starta upp företag där nere. Nu på morgonen skickade jag sms till Anders som också satt vaken framfrö datorn (fast i Gävle) så han ringde upp. Vi snackade i nästan en timma och det är så roligt att späna ideér och tankar varvat med sjuka skämt:) Min plan blir nu att söka starta eget bidrag och gå en starta eget kurs. Det känns både kul, spännande men också otroligt nervöst och hemskt. Jag vill helst ha saker ordnade innan men nu blir det inte så. Säkert lärorikt för mig också att prova. Nu är fil+musli på väg ner i maggen och om en kvart skall jag stå och banka på iksu:s dörrar tänkte jag. Det blir ett tidigt bröst och axelpass + kondis då före. Sedan har jag en megalång lista att avverka idag inför flytten. Pust! Har även tagit upp älgsteken + hjortfärsen igår från frysen så nu jävlar skall här lagas grytor och biffar:) vad gör du en söndag som denna?

3 kommentarer:

  1. Hej du!:)

    Här blir de faktiskt ett besök till gymmet:)
    Känns bra i kropp och knopp idag, hoppas de gör de för dig med.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Det var nästan folktomt där nu på morron och passet gick fin fint. jag är lika stark som vanligt men med ett extra lager bomull över :S Fick lite huvudvärk under passet och jag körde lite för intensivt men nu blir det frukost och dusch:) tycker magen vuxit så mycket, lite jobbigt men ändå härligt.. Hoppas ditt gympass blir skönt. Det är inte många som orkar hålla sig så aktiva som du så nära förlossning men du verkar må bra av det. Hoppas hoppas jag slipper foglossning och annan skit så även jag kan röra på dököttet så långt som möjligt:)

    SvaraRadera
  3. Jag har Super Sunday idag! Massor av fotboll på teve idag! Hihi. Tråkigt att bara sitta framför teven meeen har fått order av läkaren att inte röra mig speciellt mycket :(, har fått Twar.

    SvaraRadera