lördag 12 september 2009

rester från igår blev dagens lunch: kycklingrulle

Igår när jag cyklade från barnmorskan på mariehem pallrade jag mig in på ica där med all min packning (hade varit och tränat innan BM:)). Det är så konstigt för första gången vad jag kan minnas är jag nästan ALDRIG sugen på något speciellt sedan jag blev gravid. Vad skönt tänker många och även jag men det är hemskt att vara så villrådig! Jag är van att alltid planera vad jag skall äta till middag, duktig att plcoak upp från frys m.m men det skulle aldrig gå nu. Viss mat äcklas jag av och mår illa av bara tanken så det var inte helt lätt att försöka komma på en middag att fira 12 veckors strecket igår med. Kände doften av nygrillad kyckling och japp, det fick det bli. Dock smakade det så mycket godare idag trots att det var precis samma ingredienser.


Libabröd (orientbröd heter det här)
Strimlor av varm grillad kyckling
Finstrimlad sallad, gurka och tomat
Tunna skivor avocado
Gräddfil

Fyllde brödet och gjorde som en burrito/taco/rulle eller vad man skall kalla det.





Igår var också första dagen jag kunde tänka mig att äta leverpastej (som gravid skall man ej äta lever då det kan innehåller för mycket vitamin A men leverpastej innehåller ganska liten mängd lever hur konstigt det än låter så det är ett jättebra järntillskott!!) så jag köpte över charken sån där god bakad dansk pastej:) Blev både mellis och frukostens pålägg.

Har du något tips på middag för jag har givetvis inte bestämt vad jag skall äta :S

2 kommentarer:

  1. Smaken är helkonstig för mig med, i perioder liksom, jag hade idetorka igår och var hungrig men kunde bara inte komma på vad jag ville ha och jag brukar veta och vilja planera, särskilt när de är helg.
    Här har vi bestämt oss för att göra en pizza, provar en ny deg med dinkel i. Skinka, paprika, färska champinjoner, ananas, ost blir vår middag.

    Hoppas du kommer på något gott till middag:)

    Är du nöjd med din barnmorska? Personkemi och så är viktigt:)

    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  2. Åh visst är det jobbigt!!? och jag är helst sugen på kall mat men vet ju inte vad!! Har fortfarande inte kommit på nåt, haha. Gällande bm kommer jag inte träffa henne mer här uppe, nu blir det Borås nästa gång:) Hon jag hade här var förvirrad och hängde inte alls med, kan ju bero på att jag trots stora nedskärningar ändå har mycket här och var att stå i;) Klart du måste följa bloggen, vi ses ju inte ändå när jag bott här uppe så låtsas bara om att jag är kvar här:) Hoppas er pizza blev god! Kanske skulle göra en oxå med libabröden som blivit över kom jag på nu. Vi får se, slutar väl med en tallrik fil :S kram kram!

    SvaraRadera