tisdag 2 juni 2009

Date med min sambo efter en tuff helg:)


Efter en helg i festens tecken (det har varit brännbollsyra här i Umeå) kände både jag och Magnus att vi behövde lite tid för oss själva så vi har haft date idag;) Vi startade med att städa hela lägenheten, riktigt romantiskt!!! Sedan var vi ute med Asco och tränade lite personsök, han har blivit så mycket duktigare att använda nosen när han letar efter vi börjat med spår, jättekul!! Till middag var vi lata och gick på ålidhems ica och botaniserade bland delikatesserna. Det vlev bulgursallad, räkor, serranoskinka, melon, egengjord mango chutney dressing (norrskensfil, lättmajonnäs, mango chutney, curry pasta, salt och peppar), vitlökbröd m.m. Så otroligt mysigt att vara ledig en eftermiddag. Det var varit alldeles för mycket jobb för oss båda den sista tiden (för mig de senaste fyra åren....). och jo, vi hann ju med att träna också på lunch. Inget superpass men de måste ju oxå få finnas för att de där riktiga superduperpassen skall komma:)


Jag har varit nere på sjukgymnastutbildningen idag och agerat "kostproffs", suttit och svarat på frågor och gett feedback åt studenter som gjort arbete kring ämnet. Sedan resterade 45 minuter av undervisningstiden "tog jag över" och hade föreläsning/diskussion/frågestund. Så roligt var det, mitt ego matades lite och det behövde jag!

6 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag tillsammans, de behövs. Lätt att de blir mycket i perioder och man stressar förbi varann.
    Då gäller de att hitta på nått snabbt tillsammans, något enkelt okomplicerat men de är de som gör de så mysigt och behövligt=)

    Ha en fin dag
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Mysigt med dejt ;-)
    Kul å se dig i lördags! Hade du en bra kväll! Va ju helt sjukt mycket folk... Men nog blir det fler kvällar på Rex i sommar!!

    SvaraRadera
  3. Jossan: Ja, det var välbehövligt. Jag hoppas att vi blir duktigare på att ta tid tillsammans, inte bara springa om varandra här hemma mellan varven.
    Andrea: Ja, det var ju skitkul ute men inte kul dagaran efter..... Say no more.. Det blir INTE någon kväll på Rex på ett tag, jag tål inte alkohol;)

    SvaraRadera
  4. Vem är det på bilden undrar jag...

    Ta hand om varandra du och Magnus!

    Lizzy

    SvaraRadera
  5. Ha ha, Lizette, jag hittade honom på parkeringen utanför Whitesnake konserten här i Umeå i lördags! Du skulle vaarit med, helt galet kul haha! Våran humor precis! Saknar dig!

    SvaraRadera
  6. Haha, rubriken precis ovanför bilden blir rätt komisk ihop med bilden :)

    SvaraRadera