torsdag 25 juni 2009

förväntansfull!


Det är det rätta ordet för vad jag känner nu. Blandat med lite oro, ångest och rädsla:) Som vanligt med andra ord när det händer något stort i livet. Hösten kommer blir mycket speciell och jag hoppas bara alla pusselbitar faller på plats. Just nu sitter jag i mitt rumt i gymmet och har väääldigt lite att göra, lyssnar på den maniska stepmaskinen och efterssvettas lite efter att ha lyft ett antal 100kg i gymet (städat lite;)) Idag kommer alla mina gamla vänner upp hit till Umeå från studietiden, jag har dragit ihop en återträff och det skall bli så kul! Kände mig extra glad i morse och hejjade på alla som jag mötte när jag gick hit till iksu idag. Kul att se hur folk reagerar, de flesta blir helt ställda och svarar knappt tillbaka. Synd att vi människor är sådana, gå inne i våra egna bubblor vad vi än gör. Igår på ica maxi tänkte jag på det också när jag frågade personalen efter bladpersilja, då svarade en kund "här" och där stod hon bland bladpersiljan. Jag tackade högt och började småprata lite bland persiljan men hon blev nästan förskräckt. Sedan möttes vi vid vågen och hon hittade inte rätt på vart hon skulle trycka. Då passade jag på igen att skämta till det och hjälpte henne. Då lös hon upp och skrattade:) Jag tror man helt enkelt måste fortsätta att våga prata med folk man inte känner, vi alla är ju medmänniskor och tänk vad många som är ensamma som säkert blir jätteglad om du säger något trevligt till han/henne på affären, i gymmet, skogen, trappuppgången etc. Prova hejja på nästa person du möter och säg" vilket underbart väder det är" och se hur denne reagerar:)


Nu skall jag snart ringa hittegods, tror jag glömde mina fina gula vagabond skor i taxin på midsommarnatten...hoppas verkligen de är där för ja köpte en gulmönstrad klänning igår som hade varit snygg till. Sedan kommer Magnus vid 10 och då skall vi köra i kamphallen. Jag var där igår ensam med kettlebell, boll, käpp, joystick (jag vet, konstiga ord) och viktskiva. Shit vad man kan träna igenom hema kroppen med dessa grejer. Försöker köra mycket obalanserad träning nu så jag får stabilisera ordentligt själv. Idag blir det lite boxning där inne tror jag:))


Och efter jobbet idag åker jag till Emma i vännäs och träffa alla, tyvärr komemr inte Anders med idag men i morgon kommer han (viktigast av allt..) hem till mig då det stooora festen äger rum!

5 kommentarer:

  1. Hur var det nu med din kettelbell träning. Hur funkar den mer exakt? Varit till min sjukgymnast idag och fått startbesked att börja träna igen, men att jag måste lägga om min träning till fokus mot bålen, dvs mage och rygg. Min fundering är väl i stora drag om kettelbell träning är bra för just det, bålen...

    Låter som en underbar dag du har haft! Har sånna nästan varje dag i jobbet :)

    SvaraRadera
  2. Kettlebellträning är jättebra för bålen men kräver god teknik och man skall absolut få en genomgång av utbildad instruktör innan man ger sig i lag med dessa kanonkulor. Min rekommendation till dig är att be en utbildad PT ge dig ett program där fokus ligger på bålen. kör mycket övningar där du har instabila underlag som t.ex boll eller kör stående övningar hellre än sittande i maskin o.s.v. Joystickträning ger bra bålstabilitet också:)) Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Mm.. nu när Anders flyttar så blir det för mig att hitta någon annan, något tips på någon och som kanske kan mycket mycket om bålen. Gymbiten kan jag så bra redan.

    SvaraRadera
  4. Ja, du är ju alltid välkommen till iksu. Jag går på tjänstledighet till hösten för studier men tipsar gärna om Lina Strömvall som också arbetar på iksu som PT. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. du är ju addad på min blog så såg att du skulle flytta till söderort i höst. Ska försöka ta mig upp till IKSU till veckan och se hur det verkar. Jobbar du torsdag?

    SvaraRadera