tisdag 23 juni 2009

Trött av lugnet!


Det är min andra arbetsdag heltid på iksu och det är sommar. Sommar på iksu = inget folk, inget att göra. trodde jag skulle njuta av det lugna men uppenbarligen har jag svårt att varva ner. Jag skall försöka se desas tre veckor som övergången till semestern:) Jag har även massor jag kan arbeta med inför hösten men motivationen finns inte riktigt där! Kan ju bero på att man mest går och längtar efter ledighet och att få åka hem till vänner och familj. Idag körde jag lunchspinning, så kul tycker jag! att få svettas som en tok och ta ut sig totalt är en fröjd. Har träningsvärk i hela kroppen fortfarande sedan kettlebell passet som jag körde i söndags. Prova lite nya övningar som raka marklyft med en kettlebell på ena sidan (snedbelastning vilket innebär att man måste koppla på alla stabiliserande muskler) Jag menar hur ofta i vardagen lyfter vi något med båda händerna som är exakt lika tungt på båda sidorna? Inte så ofta, det kan t.ex. vara en tung bärkasse som man tar med ena handen och vips har vi en "snedbelastning". Att träna sådana rörelser i gymmet tycker jag är klokt, man blir stark i de moment man verkligen behöver! Körde även enarms pullover med kettlebell på boll. Oj oj oj, vad kul, svårt och klurig den var. Hela korsetten fick sig en omgång:) Träning just nu är så kul! Funderar på hur det blir till sommaren, vart jag skall köpa kort i Borås..


Idag skulle jag åkt till brukshundsklubben och kört lydnad med Anna och Ellie som jag lärt känna lite genom spårkursen jag gick. Anna var instruktör där och jätteduktig. Det tråkiga är att alla bra hundfolk jag träffar flyttar till Luleå:( Vi var i alla fall ute i söndags och spårade i Hjoggmark, Asco överträffade sig själv när han klarade det svåraste spåret någonsin. Det roliga är att han markerade perfekt apporterna i spåret, det har lönat sig att klicka in dem ordentligt inomhus:) Sitter och funderar nu på vad vi skall hitta på på promenaden men det blir nog lydnadsmoment till apellklassen i spår som vi SKA tävla i till hösten. linföringen, framförgående, apportering och läggande. Alla svåra moment för oss så vi får traggla på. Nu skiner solen också så bäst att sticka ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar