fredag 19 juni 2009

Snacka om träningsmotivation!

Midsommarafton! Solen skiner faktiskt här uppe i norr och hoppas den håller i sig. om några timmar åker vi iväg till Åsa och Burre, skall bli riktigt kul! Igår gjorde jag desserten rabarberkaka med fläderkräm och jordgubbar) och nu på morgon har jag marinerat kyckling och grönsaker. Sillen har vi köpt färdig ;) I morse när jag var ute med Asco körde vi lite föremålssök, det är så kul!! Man vallar av 50x50 meter genom att springa runt som en dåre i denna ruta. Asco band jag upp bredvid rutan och visade leksaken som jag sedan gömmer i den avvallade rutan. Man går sedan in i mitten och kopplar loss, han söker av rutan och hittar till slut leksaken:) Provade även apporteringen ute i skogen idag och det gick hyfsat, skall dock fortsätta tränad en inne med klickern.


När vi gick förbi iksu som för övrigt har stängt idag:( var den en ensam kille på parkeringen. Han plockade upp en stenbumling och gjorde gående utfallssteg!! Så imponerande! Vad hade de flesta gjort om de kom till träningsanläggningen som var stängd? Jo, blivit överlyckliga och tagit bilen hem fortare än kvickt. Han visade sann träningsmotivation och dessutom gjorde han helt korrekta utfallssteg;)
Nu ser vi fram emot en ledig helg, jag känner mig så otroligt glad och peppad inför det mesta idag!! Synd bara att iksu har stängt...men jag kanske skulle cykla dit och göra utfallssteg jag oxå då på parkeringen , hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar