söndag 14 juni 2009

överraskningarnas lördag!!


Igår firade jag Magnus födelsedag, visserligen två dagar för sent men då vi båda arbetade i torsdags fick det bli igår. Vi tränade på f.m, blev ett konditions, bröst, axlar och tricepspass. Testade att köra fyra set på varandra i dual cable cross vilket var helt otroligt grymt jobbigt. två axelövningar+ en triceps på boll och avsluande med crunches på bollen. Så flåsig mellan seten att ja knappt kunde prata och svetten bokstavligen sprutade:)


Igår röjde vi här hemma också, slog sönder våran tv möbel (äntligen!!!) och slängde iväg den, nu skall bara tv:n slängas också. Det räcker med en tv tycker jag så nu har vi ingen i sovrummet plus att vardagsrummet blev mycket luftigare med mindre tv bänk.


17,30 hade jag sagt till Magnus att han skulle vara ombytt och redo. Vi korkade upp en flaska rosé och satt bara och hade skitkul, skratatde och slappnade av. strax innan sex skulle magnus få se vad ja köpt för ingredienser till middagen vi skulle laga som jag gömt i en papperspåse i kylskåpet. Döm om förvåning när magnus plockar upp följande:

1 ananas

1 paket kaffe

1 burk äpplemos

1 burk saltgurka

1 burk tonfisk

1 deodorant


Ha ha! jag hade lurat honom! på en en ögonbindel och skjuts av underbara Lina stod utanför och väntade. Jag hade bokat bord på 5 knop http://www.ristorante5knop.se/ vilket är en nyöppnad italiensk restaurang nere vid strömpilen. Helt underbar mat åt vi! Har du inte varit där så tipsar jag verkligen om att prova! Ägaren Alfio gick runt och pratade med gästerna, visade mig och magnus bryggan utanför (haha, han stötte lite på mig också) Vi drack fördrink, åt för, huvud och efterrätt i italiensk anda samt ett gott rött vin. Magnus var grundlurad men så lycklig:) Väl hemma vid 21 tiden fortsätte vi kvällen med att kolla på rocky 1 som jag älskar! Efter 10 minuter in i rocky 2 somnade jag gott i soffan...vilken kväll!

2 kommentarer:

  1. det var verkligen en helt underbar kväll! tack älskling.... en födelsedag att minnas utan tvekan=0). // Magnus

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt med en ny restaurang!!:O) Den måste testas någon helg!!

    Ha en fortsatt skön söndagkväll

    SvaraRadera