söndag 7 juni 2009

välbehövlig ledig helg

Åh vilken helg vi haft! Till att börja med tog jag lite kompledigt i fredags och sedan dess har vi varit helt lediga! Så otroligt avkopplande att låta dagarna fyllas med gymbesök, skogsbesök och hembesök:)) Och allt har vi gjort tillsammans, förutom när jag var hos Anders då;) Det är så otroligt härligt att träffa dig Anders, i alla olika sinnestillstånd har vi något att ge varandra. Kloka ord, skratt, stöttning och så bara vara tillsammans med en så underbar vän! På kvällen gjorde jag verkligen ett försök i att vara en tv-sportsintresserad tjej, det var match mellan Sverie och Danmark vm kval (tror ja det heter..). Men ÅH!!! Så trist att bara sitta och glo in i tv:n, dessutom var det en kass match. Till slut tog jag min närinsglärabok och läste lite om pro och prebiotika, det var bättre.

I dag har vi kört ben i gymmet men det fanns inte så mycket krut som jag ville i dag, blev dock ett bra avslut med enbens benböj med boll mot vägg samt brutalbänk. Efter lunch (eller frukost blev det för oss) åkte jag och Anna ut till Holmsunds brukshundsklubb där vi körde agility. Så härligt och kul! Anna är som min privata hund tränare och jag hennes privata personliga tränare:) Asco som är så stor och tung klarade hindrena galant, han tycker verkligen det är kul med agility. Idag provade vi två nya hinder: hopp genom däcket samt långhopp, hihi.

Ikväll ska jag nog bara vara hemma, läsa lite och kanske ta ett bad (problemet är att jag tröttnar efter ca 5 minuter...) Nu kom Magnus precis in från promenad, han och Asco hade blivit attackerade av duvor som dessutom bajsat på hela hans jacka! haha!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar