söndag 24 maj 2009

Söndagsgrill!

Åh vad fort helgen har gått. trots i princinp ledigt från torsdag lunch känns det som den svishat iväg! Det har varit helt ljuvligt att vara ledig, vara på stan, ute i skogen, träna, mysa m.m. Asco har fått jobba hårt dels i spåret i torsdag och på fredagen var han nästan livlös av trötthet haha. Han tog sovmorgon till 9,15 när jag till slut faktiskt väckte honom och tog med han ut. Hans spårkondition är inte den bästa än;)

Ikväll blir det härlig grill så jag hoppas verkligen vädret håller i sig. Strålande sol och varm är det. Det blir kycklingklubba som jag marinerat igår. Har rapsolja, limeskal + juice, vitlök, råsocker, honung, söt chilisås, svartpeppar och rosmarin som marinad så nog skall det bli smarrigt. Till det skall vi grilla färsk ananas, aubergine och så tänkte jag göra en kall sås på mixad ruccola, grillad paprika, norrskensfil (4%-ig ekologisk filmjölk från norrmejerier) och lite kryddor. Blir det gott lägger jag ut recept. Nu blir det dock sen frukost efter ett benpass. Om en stund kommer Ola, Magnus kompis som jag skall klippa:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar