tisdag 1 december 2009

Underbart med kyla och frost!!

Precis hemkommen efter en underba morgonpromenad i skogen med Asco. Det är 6 minusgrader, massor med frost, klarblå himmel och nu kommer även solen upp. Helt lyrisk av att gå i skogen i detta väder. Påpaltad med mössa, varma vantar, fleecetröja, underställ och jacka traskade jag fram och Asco kände nog också av hur härligt vi hade det, han var extra glad och duktig (om han nu kan bli bättre;)). Det kommer bli en härlig dag! Skall fortsätta skriva på mitt arbete inom kost för graviditet. Jag undersöker om det går att äta vegetariskt under sin graviditet, vilka risker, fördelar m.m. det finns. Sedan skall jag ta fram konkret upplägg för en kvinna som är gravid och vegetarian. Hade även ett mycket positivt möte igår med en av Borås gym/hälsocenterägare och vi skall redan nu i februari försöka starta något. Jag har så mycket ideér, tankar om vad jag vill göra med min framtid. Kunde inte somna igår, låg och funderade på massor av bra övningar man skulle kunna ha med i "vänta barn gympa" och "mamma baby gympa". Mer säger jag inte:)) Nu skall jag njuta av en apelsin innan jag startar dagen.

Var förresten på utförsäljning igår här i Borås, caterpillar, pepejeans m.fl märken hade sjuk utförsäljning. Alla skor, kängor, stövlar kostade 200 kr per par!!! För mig blev det ett par riktigt snygga vandrings/walkingskor, ett par beiga/gröna höga stövlar med pälskant och ett par bruna mockastövlar. Alla med superkvalité och bra sula, stöd. Behöver det redan och kommer behöva det ännu mer senare i graviditeten. Älskar ju annars att ha högklackat (inte för högt dock iom att jag skälv är 180 cm..) men mina vader blir ju bara ännu kortare plus att ländryggen inte mår så bra av det just nu. idag blir en bra dag, så är det bara!! Önskar jag kunde föra över bilder från min telefon men måste nog köpa en ny kabel först..

1 kommentar:

  1. Härligt att höra om din dag! Hoppas den blev super och att kvällen blev de med:)

    SvaraRadera