måndag 30 november 2009

livet traskar på..

Det är lite så det känns just nu. Man går och väntar på det som komma skall:) Pratade med Anders länge idag och det är så kul att vi båda är i samma situation fast vi bor långt från varandra. Julen närmar sig och det skall bli jättemysigt att få vara här hemma hela tiden. Inget Umeå som vi skall tillbaka till eller packa grejer inför. Vi är hemma! Men det är inte alltid lätt. Dock går min styrketräning bättre igen. Var hos sjukgymnast som tyvärr inte kunde något alls om min träning. Hon tyckte hellre jag skulle köra benböj och marklyft än latsdrag för att det inte belastade bäckenbottenmuskulaturen så myckte;) Ja, vad säger man.. Hon tyckte jag skulle plocka bort en del andra övningar också som kunde vara roten till min hemska huvudvärk men faktum är att jag efter besöket kunnat köra lite hårdare och samma övningar som jag tänkte mig skall fungera utan någon migrän. Kanske bara tillfället men jag hoppas att det vara var en tid som gått över. Jag har iaf pratat med underbara Johanna på IKSU som är så duktig sjukgymnast och fick bra tips av henne, tack!!

Jag skall dock tillbaka till sjukgymnasten senare tänkte jag för att kolla bäckenet (har börjat få hugg in i skinkan och svårt att gå ibland men kan vara muskulärt också) samt låna TENS inför aprilskämtet, haha. Det börjar röra på sig inne i magen mer och mer vilket känns jättekul, dock är det jobbigt att maggen är så stor redan.

Nu hoppas vi på att snön snart kommer hit ner fast har den inte kommit till Umeå så lär det dröja även hit. Nu skall jag gå och knapra på en gaviskon, det bränner i halsen..

3 kommentarer:

  1. Hej! kul att få läsa lite om vad som händer i ditt liv! Saknar dock dom utlovade bliderna =) Hoppas ni har det bra där nere....saknar dig här uppe!! Ha det så bra så hörs vi!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Ha ha, kunnig typ:D

    Ta hand om dig
    Kram Jossan

    SvaraRadera
  3. Emma: Här har aldrig utlovats några tjockisbilder och kommer aldrig att göras:)) Titta på våra gamla festbilder istället, ungefär så ser jag ut nu också, haha!!!

    Jossan: Ja, det är tragiskt. Tur bara att man själv kunde fatta att det hon sa var nonsens. Dessutom frågade hon mig på allvar: "varför håller du på med sådan här träning", helt sjukt... Jag tog över hela samtalet och hade minnsan svar på tal. Idag blir det gym igen, väntar på min yogadvd. den första som kom var trasig så nu har de skickat en ny. Ska tvinga Magnus att vara med, hehe!

    SvaraRadera