onsdag 9 december 2009

Förkyld och förvirrad

jag har blivit sjuk! första gången under graviditeten så egentligen ska jag inte klaga men usch vad jobbigt det är när man redan är flåsig av "naturen". Passade mina underbara brorsdöttrar i helgen och de var sjuka så nog visste jag att även jag skulle åka på det. Så nu sitter jag här med ont i halsen, luftrören och hostar. Nog om det, det går över. Jag har fått jobbförfrågan från Göteborgs universitet under feb-slutet av mars precis innan jag skall bli mamma :) det fanns mer senare men då går det ju inte. Det är inom livsmedelskunskap/teknologi och det kommer blir en sån rolig utmaning! Skall börja redan nu att repetera kemin som kommer behövas. Mat är nämligen kemi, allt som händer när vi tillagar maten är kemi vilket många inte vet om. "är den maten kemisk?" är ett nytt uttryck som jag gladeligen svarar ja på då all mat är just kemi ;)

Sedan fick jag ett samtal idag från en dietisttjänst jag sökt, de ville ja skulle komma på intervjuv!! Vad skulle jag göra? jag var ärlig och berättade att jag var gravid och där föll det. det är ett vik på ett år så jag förstår dem att det inte går iom att jag skall ha i början av april. Men de ville iaf jag ska komma och presentera mig inför framtiden vilket var positivt. Och bara kul att veta att man fortfarande duger på marknaden:)

Idag blir det att i lugn takt städa lite, ska även fixa middag tills magnus kommer hem. Idag jobabr han på anstalten och kommer nog kunna jobba där mer än han hinner. han har ju faktiskt sitt plugg också. Det blir lax, rotfrukter i ugn och sedan har jag en balsamvinäger reduktion klar att servera till, gott! För mig till lunch blir det spenatsoppa med kokt ägg, mums!! Har även lite hembakt rågbröd och hemgjord hummus jag nog äter till:)

Asco är i en annan värld just nu, fullt upp att tänka på alla löptikar som tydligen finns även här ute på landet, usch var irriterad jag är på honom!

1 kommentar: