onsdag 30 december 2009

Läkarens ordination: Inomhusvila tills viruset försvinner

Jag ångrar nästan att jag åkte till läkaren igen. Men efter snart fyra veckor förkylning, hosta, halsont m.m. kändes det behövligt. Nya prover är tagna men det visar inte på bakterier så viruset vill inte ge sig. När jag frågade läkaren vad jag kan göra för att påskynda tillfrisknandet svarar han helt allvarligt "ligg och vila mycket och undvik utomhusvistelse". Helt plötsligt ser jag mig själv framför mig hur jag dessa veckor faktiskt dagligen tagit promenader (dock långsamma men det har resulterat i pulsökning), varit ute vid varje soltimma (kan inte sitta inne när det är såhär fint väder ju!!), fixat och grejat med något varje dag och långt ifrån vilat. Så nu tyckte han inte ens att jag kunde vara ute i detta fina vädret p.g.a kylan. Så trist!!!

Jag önskar jag kunde njuta att ligga och läsa, kolla film m.m. men det kryper i kroppen. Jag vill gå på isen, strosa runt huset, ta promenader med Asco och Magnus, träna i gymmet men just nu känns det långt ifrån. Jag frågade hur länge det kan hålla i och som svar: " hela graviditeten ut". Så peppande och positivt va?? Så nu har jag fått gnälla av mig, skall lägga och och läsa näringslära för högskolan så man gör någon nytta här ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar