lördag 12 december 2009

SOOOOL!!!!!!!

Så underbart med denna sol som kommit på besök idag. Efter en natt med extremt lite sömn igen p.g.a. hosta och förkylning vaknade både jag och Magnus 05,45 och kunde inte somna om. Magnus tassade ut i mörkret med Asco på promenad och jag fixade mysfrukost. Vi hann till och med att sitta efteråt och prata innan Magnus drog till jobbet. Blir ensam hela dagen här uppe på landet idag men ensam är man aldrig när man har hund. Asco stensomnade igen efter promenaden och jag har tackat ja till heltid på Göteborgs universitet fr.o.m terminstart :) Nu kommer det bli mycket att göra men jag vill verkligen detta! Kommer ha näringslära och även vara kursansvarig, vad ger man sig in på...



Har varit ute över en timma nu och strosat runt här uppe, varit nere vid sjön som är obeskrivligt vacker nu. Gick upp till gräsplanen vi har 100 meter härifrån och tränade med Asco som var vrålpeppad! Han hittar oftast sina egna belöningar som vi leker med. Idag var det ett tomt 2 liters jospaket vi tränade med, hehe. Bästa motivationen för hunden att ha en hög förväntan på belöning. Vi övade linföring, framförgående, läggande under gång, inkallning, platsliggning, hoppet och så massa stadgaövningar där han skall vara kvar länge i kommandot med störningar runtomkring. KUL var det idag!


Som avslutning fick han jobba med godisgömma i en burk medans jag avnjöt en apelsin på altanen i solen. Idag skall jag göra julköttbullar till julafton så det är klart, kommer bli en hel del i böckerna också. Har mycket att läsa in mig på nu. Tänk att vädret styr vårat humör så otroligt mycket, njut av solen!

2 kommentarer:

  1. Låter som en underbar dag.
    Hoppas min blir de i morgon och att lillans utslag börjar gå bort..ökar med rasande fart=(

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men åh! Det ser så hemskt ut. brorsans minsta fick det som nyfödd och smittade även storasyster. Det ser verkligen otäckt ut men som du skrev verkar det inte göra lika ont. Hoppas hon är bättre nu!

    SvaraRadera