måndag 19 april 2010

Vill inte sitta här..

Från den dagen Tuva föddes har det funnits noll intresse att sitta vid datan. HOn sover jättemycket och är väldigt lugn så visst hade jag hunnit. Men motivationen finns inte där. den finns hos henne, att sitta och titta på henne, ligga bredvid m.m. är ju så mycket mysigare! Från den dagen hon föddes var det som att komma tillbaka ett stort steg mot Emma igen. Ryggvärken släppte helt, känner mig otroligt pigg trots så lite sömn. Men det lär väl vara övergående.
Magnus är hemma denna vecka också och Asco heltid på dagen viljet underlättar. Men jag känner mig så lugn och trygg med Tuva att detta kommer gå kanon och jag tror Asco kan vara hemma mer. Har kommit igång bra med promenader. Ville faktiskt ut redan dagen efter hon var född men då sa barnmorskan nej ;) Går lite olika långt, i morsen blev det över en timma med flåstakt. Kan ibland känna av lite i bäckenbotten efteråt och då får jag vila lite extra. Är bara så glad att jag kan gå!!! :)) Efter fyra månaders ofrivilligt ide är det en underbar känsla att mer och mer kunna röra på sig. Har köpt en motionscykel också som vi skall hämta här i veckan. Tänkte testa cykla lite snart och även börja göra vissa stärkande övningar hemma (kniiiiip). Trots att jag vart tvungen att hålla upp med träningen så länge känns det att kroppen återhämtar sig snabbt. Två dygn nästan tog förlossningen och vi var ett stålpar!! Så stolt över både mig och Magnus för att inte tala om Tuva då :)
Nu börjar jag längta lite efter att Tuva skall hitta någon form av dygnsrytm men det lär dröja. Igår natt sov hon jättebra medans hon inatt tyckte att vi skulle vara uppe och äta, bajsa, gnälla, fisa och absolut inte sova.. Till slut lade jag ner henne i vagnen, tog med ett äpple och gick på promenaden, hon stensomnade :) Igår var jag, Asco och Tuva ute redan kl 06,00 och gick (inte mycket folk ute den tiden en söndag, skönt!). Energin är tillbaka!!
Nu skall jag rensa lite bland hennes kläder, hade ju mest killkläder då jag var "övertygad" om att det var en pojk. Tur Tuva har en underbar mormor som direkt åkte och handlade massa fina flickkläder. kort har jag men kan inte lägga över dem på datorn än, skall göra det så fort vi har sladden.

1 kommentar: