lördag 3 april 2010

Att vända ett dåligt humör

Ja, det lyckades jag då med perfekt i morse! Magnus började jobba 07 och jag skulle skjutsa så jag kan ha bilen. Han gick hemifrån vid halv sju med Asco, jag brukar hämta upp dem på vägen:) Vaknade 05,30 med kraftiga förvärkar i ryggen. Magnus masserade och jag lyckades somna om skönt. När jag väl kommit ut till bilen ja då hade det frusit överallt och det var sån där is man bara inte klarar av att skrapa bort. Dessutom med mina händer som jag knappt kan göra något med nu. Hårt lindade går det lite bättre dock. Ha ha, som en flodhäst fick jag krypa över från passagerarsidan och köra iväg. Såg knappt något så det första som hände var att jag backade in i grannens bil :( Klockan hade redan hunnit bli sju så det var bara att åka vidare mot Magnus och Asco. Sur som en citron över hur dagen startade svor jag åt allt och alla. När Magnus hoppat ut så jag till Asco "jaha, hur ska vi vända denna dag nu gubben". Jag hade tänkt att åka och handla direkt men skogen kallade på mig. Jag körde till pickesjön och parkerade bilen. Gick en helt underbar promenad på 45 minuter. Strålande sol, inte en själ ute förutom jag, Asco och hacke hackspett. Skogen har sån kraft som är svår att beskriva om man aldrig upplevt det själv. Ingen ryggvärk under hela promenaden men väl inne på ica maxi slog det till. Tog mig på staplande ben till bilen och hem.

Nu skall jag vila en stund med TENS apparaten tänkte jag innan jag ska tvätta, förbereda kvällens middag och ta ut Asco igen. Hade en plan att lägga spår åt han men jag är nog fortfarande lite väl överambitös i tanken. Fast det här med att ligga i soffan och zappa mellan kanaler är helt enkelt ingen för mig, jag får ingen ro av det och då känns det också meningslöst.
Middagen kommer bestå av tunnt skivad ugnsstekt oxfilé som jag skall marinera. Den är alltså redan klar med en jättefin rosa kärna, har frusit den för säkerhets skull ur toxoplasma synpunkt. Kommer nog ha olivolja, citronskal, vitlök och persilja i marinaden. Till det ska jag göra en rotfruktsgratäng med potatis, morot, palsternacka, lök och vitlök. Sås blir enkelt med balsamicoreduktion, tillbehör köpte jag färska sockerärtor och tomat. Till efetrrätt blir det fruktsallad (med bl.a. mango, dadlar) och glass :)) Götti gött gött! Hoppas bara jag orkar laga maten :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar