fredag 2 april 2010

Påsk :))

Ne, ingen påskkärring har tittat ut än. Massa förvärkar har jag framförallt på natten och nu har de börjat gå mot ryggen till också. Pratade med min bm igår på telefon och hon menade att förstagångsföderskor inte har förvärkar så jättelänge jmf med de som redan fött. Så det kändes ju positivt!! Är beräknad nu på tisdag och jag vill vill vill vill nu!!!!!

Jag har nu jobbat min sista dag och det känns riktigt skönt att bara kunna vila och ta det lugnt, min kropp svarade med värk och ännu mer ödem så det talar för att jag jobbat för mycket. Så här vaggar jag runt med stödstrumpor och hårt lindade händer och underarmar...
Påsken blir då väldigt lugn för mig. Igår var vi en sväng hos bror med familj och åt lammracks, rotfruktsgratäng och drack en jättegod ny ramlösa med smak av blodgrape och apelsin :) Längtar dock tills ja får smutta på lite rött...
Idag ska vi upp till landet där mamma med familj bjuder på påsklunch. Jag har fixat laxen som vanligt och gravat i favoriten: färsk riven ingefära, massa apelsinskal, lite whiskey och så självklart de klassiska dill, vitpeppar, salt och socker. Den blev supergod (ja, ja kunde inte hålla mig så har provsmakat redan..)!

Tänker en hel del på sommaren, hur det komemr bli med vårat under, hur livet ändras o.s.v. Vi vill verkligen åka en resa norröver till STockholm, Umeå och så vill jag ju träffa Anders!! Längtar så efter han och det är riktigt kiligt att vi bor så långt från varandra.
Magnus har åkt iväg för att träna och jag ska väl lägga mig i soffan lite och kolla på min älsklingsserie tusenbröder :)) Ola Rapace gör rollen så otroligt rysande bra!! Glad påsk!

2 kommentarer:

  1. Hej! Gla påsk på dig med.
    Jag tycker de var bra att jag hade rätt mycket förvärkar, kroppen jobbade på och de tror jag är bra när de väl är dags:) Men jag vet inte.
    Har ni en gymboll eller en ni kan låna..tyckte den var jätte skön att sitta på när de satte igång för mig, gungade från sida till sida under värkarna.. de är ju så olika men för mig var den jätte bra hemma och ett tag på förlossningen tills de blev allt för kraftiga, då ville ja inte ha någon "bolljävel" mellan bena, ha ha.

    GLA PÅSK IGEN.
    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Hej! Jodå, vi har två balansbollar. En stor och en mellan. Dessutom små flexbollar men de kommer nog till bättre användning efter förlossning. Har laddat upp med två vetevärmare, en TENS apparat också som jag kör då och då. Mest för att vänja mig och lära mig men nu har jag ont i mage och rygg så skall testa och se om det hjälper lite. Visst körde du TENS också? Vad tyckte du? Jag tycker det är bra med förvärkar också, vill inte att det helt plötsligt bara ska smälla till i kroppen utan hellre stegra. oooo....fattar itne att det är dags snart!! Vårat beräknade datum var igår med enlig ul är det på tisdag :))kram!!

    SvaraRadera