tisdag 6 april 2010

vecka 40+ 1

Ja, då har man börjat "övergångstiden" här också.. var hos barnmorskan igår och har dragit på mig ytterligare 5 kg vätska på två veckor i kroppen. Inte konstigt att jag knappt kan röra mig. Värst är det i benen som ser ut som michelinben, händerna som jag knappt kan använda utan får linda de stenhårt hela vägen :( Men mitt blodtryck är förvånandsvärt bra och så länge det inte stiger gör de ingenting. Skall till bm om en vecka igen och kolla tryck men de är lite oroade för havandeskapsförgiftning vilket gör att jag skall vila mycket och verkligen hålla koll på hur jag mår i huvudet m.m. Vad gör man?? Står ut...

Sitter och äter frukost nu efter att ha lämnat Asco på dagis i stallet och Magnus på jobbet. Blev fil med överbliven fruktsallad, havrekli, linfrö, vetegroddar. Smörgås med ost och skinka. Skall njuta av det mjuka brödet sista tiden för efter förlossningen blir det bara hårdbröd :P

Enda planen ja har idag är att göra moussaka och förhoppningsvis orka åka till bibblan och ev låna talbok och ta en kaffe hos underbara Jessica innan Asco skall hämtas från dagis. Känns så konstigt att ha gått på mammadagarna nu utan att vara mamma. Men vem vet, det kan ju starta när som helst..hoppas!!!

4 kommentarer:

  1. Spännande att de är sååå nära nu!!
    Snart slipper du vätskan tjejen, håll ut..bara ett tag kvar.

    Ha en fin dag
    kramar

    SvaraRadera
  2. 5 kilo, din stackare. Hoppas du slipper gå över tiden allt för mycket. Det är förfärligt påfrestande kan jag meddela. Men med tanke på ditt skick med ödem osv så borde det va på g.

    Ja, jag har rent fysiskt haft en drömgraviditet. Men jag har inte haft vett på att uppskatta det. Varit en mental plåga ändå. Undra hur jag ska klara motivera mig till att genomgå detta igen??? Fast "glömhormonerna" ska ju tydligen va väldigt effektiva:)
    ja det är till att försöka stå ut. Att varje dag försöka hitta på saker man mår bra av, träffa/prata med vänner som gör en glad. Så man får skingra tankarna för en stund. Inte alltid man kanske orkar, men det ger så mycket.
    Kram till dig

    SvaraRadera
  3. Ja hoppas att vätskan är ett tecken på att det snart skall starta. Om inte annat kommer mitt tryck snart att stiga och då blir jag kanske igångsatt fast det vill ja inte heller..vet itne vad ja vill men dagarna är för jävla tråkiga. Har precis sovit bort två timmar med talboken i örona. Ska snart till en god vän och dricka en kopp kaffe iaf :))

    SvaraRadera
  4. Spännande! Men det där med vätskan låter inte kul, men förhoppningsvis är det mycket snart en liten som tittar ut :)

    /Erica

    SvaraRadera