måndag 8 mars 2010

Vecka 37

På onsdag går jag in i vecka 37. Vi har äntligen flyttat och allt har gått bra. Dock har jag ju knappt kunnat bära något och det känns så konstigt att vara begränsad av sin kropp!! Har aldrig någonsin varit det förr och det gör väl det hela svårare. Har ofta ont i ländryggen, besväras av ödem i fötter och händer (dock ligger tryck perfekt och det är viktigast), fick t.o.m åka till förlossningen förra helgen då de misstänkte propp. Ingen fara men vad konstigt det kändes att vara där. Jag ville bara säga "snälla kan ni inte sätta igång mig nu när jag ändå är här":))

Våran nya lägenhet känns kanon! Jättefin utsikt, bra promenadområde (som jag skall utnyttja maximalt så fort ja kan gå normalt igen), nära gångavstånd till stan, ica maxi m.m. Tror det kommer bli kanon! Igår fick vi underbar hjälp av Jessica som var här och styrde upp allt. Jag är inte den mest ordningssamma när det gäller packning så det mesta var s.k. "supricelådor":) I morgon tar vi nog turen till IKEA efter mitt jobb och köper massor som vi saknar. Vill ju hinna bli klar med det mesta nu innan vårat spöke kommer till världen. Han/hon verkar må jättebra där inne iaf och det känns tryggt. Har inte fixerat sig men tydligen är det inte så viktigt heller. JAG LÄNGTAR SÅ!!! Nu vill jag att det nya livet skall starta, alla pratar om det hur det är men det går inte uppleva genom andra känner jag. Jag måste få känna själv hur det är att få bli mamma. Skall skriva brev till BM också så vi kan ta med när det är dags. Kan ju faktiskt komma när som helst så jag känner jag är ute lite i sista sekund med allt. Har itne ens fått klart med föräldrarpeng men det löser sig.

Det blev en snabbrapport, jag har inte alls lika stort behov att skriva av mig längre och jag tänker att det är ju därför jag skall blogga, sedan är det alltid jättekul när man märker att någon läser det. Nu skall jag fortsätta jobba, läsa artiklar och kurslitteratur, förbereda undervisinge för veckan. Kommer arbeta fram till sista veckan i graviditeten under förutsättning att allt går bra då, hoppas....

4 kommentarer:

  1. Hej! Skönt att höra att flytten gått bra å att allt med magen är kanon! Fortsätt å skriva för jag läser å vill ju ha uppdatering =) Kramar Emma

    SvaraRadera
  2. ok då, för din skull;)saknar dig!! kram

    SvaraRadera
  3. kanon!! =)Saknar dig me =) Men i sommar ses vi!

    SvaraRadera
  4. Nu är det nära Emma! Du har haft det tufft under graviditeten som det verkar. Men du är ju en tuff tjej och det som inte dödar, det härdar visst var det så? ;-)
    Skönt att ni kommit er in i nya lägenheten och att allt känns bra. Hoppas nu att allt går bra tills den lilla ongen poppar ut!
    Kramar från Östersund

    SvaraRadera