fredag 12 mars 2010

Det börjar närma sig..

Har varit iväg precis som köpt skötbord vi skall ha på väggen i badrummet och en bärsele. Nästa vecka blir det att skriva faderskapsintyg, barnmorskebesök, hämta bilbarnsstol och höra om försäkringskassan kommit någonvart med min föräldrarpeng. Usch var mycket jag har i huvudet nu som för övrigt är alldeles grötigt. Min skarpa hjärna har gått i idé känns det som men det är väl så det skall vara:) Jag har drabbats av karpaltunnelsyndrom också så det är klurigt att köra bil, hålla i saker och sitta för länge och göra något monotont. Som tur är är det inget farligt och då står jag ut. Beror på min svullnad i fötter och anklar som för övrigt gör fasanfullt ont!


Ikväll kommer bror med familj hit, blir mysigt med tacokväll! Skall försöka hinna stöka undan lite mer, bl.a. äntligen packa upp alla bebiskläder i våran nya fina byrå som Magnus monterat klart nu på morronen innan jobbet. Han boar vill jag lova ;) Nu blir det att jobba hemifrån idag, nästa vecka är jag i gbg mycket vilket är jättekul men tar på krafterna så jag står och går hela dagarna. Satt i bilen innan och tänkte på Anders, på Umeåtiden... Alla middagar och fester vi hade i min och Emmas lägenhet på ersboda. Vad otroligt kul och enkelt allt var då!

Morgonpromenad med hundarna och Anki. Cykla till skolan, föreläsningar til lunch. Cykla hem, äta, slappa en stund, cykla till tenton där jag tränade inan jagbörjade jobba på iksu. Cykla hem, prommis igen med älskade Casso (som jag saknar otroligt mycket varje dag!!! ). Middag, kanske en tur till coop eller stan inför helgens bravader. Oj viken tid det var! Dock skulle jag aldrig i hela livet vilja byta det mot det jag har nu men en härlig känsla infinner sig när jag tänker på de åren.
Nej, nu är det dags att komma igång här!! Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Dags för mig att lämna en liten kommentar också då jag faktiskt brukar vara inne här och läsa ibland :) Det låter så mysigt med alla barnförberedelser!

    Trevlig helg/Erica Hedin

    SvaraRadera
  2. Erica: Ja, jo det är mysigt men jag har verkligen inte varit den tjejen som trivts som gravid vill jag lova. Kan ju säkert bero på att jag haft så mycket problem som bl.a. gjort att jag itne kunnat träna som jag velat och det är FRUSTRERANDE!! Hoppas jag får ett pyre som sover mycket så jag kan ta upp träningen snabbt igen. Men ingen idé att planera för mycket. Vad trist att du inte kan ha din hund hemma, vi har sån tur att i mitt stall har de hunddagis så vi kan lämna han där vid behov. Underbart, han får vara ute mesta delen av dagen med andra hundar och röja runt, dyngtrött varje gång vi hämtar honom :))

    SvaraRadera