söndag 21 mars 2010

Dags att lyssna på kroppen...

Ja det är så man skäms men nu i efterhand ser jag att jag inte har lyssnat tillräckligt på kroppen. Jobbet är viktigt för mig och min ambition är ju att klara av dessa två veckor som är kvar. Och sedan har jag bara 6 dagar kvar till beräknad förlossning. MEN igår sade min kropp stopp. Jag tog mig inte upp ur sängen helt enkelt och i princip låg jag hela dagen och sov, vaknade, sov, vaknade om vartannat. Magnus jobbade så jag tog mig ut på en 30 minuters prommis med Asco, hem och duschade för att direkt däcka i sängen igen. Kändes som jag hade någon influensaliknande. Ont i hela kroppen, huvudet, halsen, mer svullen än någonsin. Jag är ju lite rädd att jag ska få havandeskapsförgiftning men sist låg trycket bra och jag ska kolla det 1/4 igen. Idag känns det på liknande sätt fast jag orkar iaf sitta upp. Detta kanske är helt naturligt och ska kännas såhär på slutet? Idag går i lugnets tecken, det enda jag hittills gjort är skjutsa magnus till jobbet och diskat. Skall fixa lite mat sedan men annars inget annat förutom Asco gubben då :) Håll ut säger alla och ja..man har inte så mycket till val men det känns som en evig väntan just nu. och jag har inte ens gått över tiden, haha. Gnällspik är jag!!

3 kommentarer:

  1. Ja vila nu!! Lyssna på kroppen och låt den styra din dag.

    Snaaaaaaaaaaaaaart är h*n hos er!!
    Kramar och ta hand om dig.

    SvaraRadera
  2. men är det normalt att man blir såhär konstig i slutet?? känns som jag är i en bubbla, svårt att andas till och med och orkar knappt gå uppför backen till huset och sedan alla trappor..blir nästan arg när jag ser bilderna på dig och din energi, haha!! Ne, skojja bara men det känns såå långt dit nu. fast visst var även du trött, svullen och hade ont innan förlossningen? ;) Nu ska jag ta bilen bort till skjutbanefältet och gå med Asco en promenad, brukar ändå göra gott fast man har ont och är trött. Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Usch, tycker riktigt synd om dig!
    Det är nog svårt att avgöra vad som är normalt så här mot slutet. Att du vart tvingad till vila/stillasittande pga din virussjukdom har nog påverkat en hel del. Jag ska bespara dig hur pigg jag är. Säkert pga att jag kunnat träna hela tiden. Men du ska nog ta dig en funderare över jobbet. Om du mår så här. Låter som du skulle behöva rå om dig själv och ta många korta promenader med vovven nu mot slutet. Simma kanske? Du vet såklart vad som är bäst för dig. Men de är min reflektion efter att ha följt dig ett tag nu. Om allt ser ok ut hos din bm vil säga.

    SvaraRadera