tisdag 27 oktober 2009

Nu börjar det hända grejer!

Igår var vi på ultraljud och det var så otroligt häftigt!! Så fort de började såg vi hur den lilla grodan sprattlade runt där inne. Allt var jättebra och de mätte allt de skulle och det såg så bra ut så. Vi båda fick en stark känsla att det är en liten kille där inne men självklart helt omöjligt (och ointressant) att svara på. Det var i alla fall en stor lättnad att få se de basala delarna och att det stod rätt till. Direkt efter åkte jag och vaccinerade mig mot svininfluensan. Det var med stor vända för jag har verkligen velat hit och dit men beslutet är taget så ingen idé att tänka för mycket på det. Ont gjorde det och fortfarande värker armen. Det bryr jag mig inte om, bara inte lilla parveln blir påverkad negativt.

Det börjar hända lite mer på jobb/plugg fronten nu. Tycker kursen jag läser är jätteintressant men då jag halkat efter har jag mycket att ta igen. Dessutom ringde de från Göteborgs universitet och vill att jag skall ta några tillfällen där för dietiststudenter i november. SÅ KUL!!!! Sedan har jag trådar här och där med saker som är på gång men inget klart än. Känns lite svårt att "sälja in sig själv" när man från april inte kan genomföra något jobb på ett tag men så länge man är ärlig tror jag inte det skall vara några problem.

Att våga släppa taget om det trygga och se vad framtiden har att ge mig har alltid varit svårt för mig. Men nu gör jag ju det och överlever än så länge. Jag är så tacksam för alla personer jag mött i Umeå, framförallt alla jag mött i jobbetpå iksu dä rjag fått möjlighet att handleda och coacha till en mer trivsam livsstil. Har fått en del privata mail från f.d kunder och det är så otroligt rörande att läsa. Att man har betytt något i någons förändringsprocess är underbart!

Nu framöver kommer jag att börja planera för föreläsning och kursverksamhet mot gravida och ammande, även spädbarnsföräldrar. Allt mot kost självklart:)) En nu inriktning för mig men som just nu känns så spännande och givande. Nu är det snart dags att hämta Magnus från jobbet, han har haft föreläsning om fysisk aktivitet, prestation och återhämtning, stolt är jag över han givetvis!!

1 kommentar:

  1. Visst är de läckert!!!:)
    Härligt att höra att allt såg bra ut.
    Vilken vecka är du i nu, 19-20?

    Ha en fin dag och ta hand om dig och lillmagen
    Kram

    SvaraRadera