onsdag 14 oktober 2009

Ta dagen som den kommer..

Oj! Snacka om att jag har fått lägga om mitt liv sedan jag blev gravid. Det går inte längre pressa sig och strunta i att lyssna på kroppens signaler. I dag hade jag massor av planer. Upp tidigt och promenera, hämta tentor som skall rättas, ringa samtal, storstäda m.m. Det var bara ett problem. Inatt vaknade jag av fruktansvärd värk i nacken och huvudet. Kändes som en buss kört över huvudet. Tog alvedon som för övrigt inte hjälper ett smack för mig som tidigare varit van vid dubbel dos treo... Gick och lade mig igen och lyckades till slut somna om. Värre blev det när jag gick upp och försökte äta frukost. Till slut sa Magnus till mig på skarpen att jag skulle gå och lägga mig igen. Hann inte in i sovrummet innan all frukost ville upp. trodde jag fått magsjuka men efter att jag kräkts kändes allt mycket bättre. Det konstiga är att jag tror min huvudvärk kommer från massage jag fått. Varit så stel sedan jag sovit på linas golv så i min tanke skulle allt bli bra av lite rejäl nackmassage men efter varje gång har det kännts som jag fått en nackskada:S Vet inte om jag vågar prova massage igen...min barnmorska tyckte jag skulle ta bort det. Synd då det är så skönt!



Successivt efter att ha somnat om till 11 och en låååångsam start på dagen blev det iaf en härlig långpromenad med älskade Magnus och Asco. Vi har en riktigt härlig långpromenad här som tar ca 1 timma (kortare ogravid, längre gravid) och vädret har varit strålande här nere i Borås idag. Frost på morgon och underbar sol på dagen. MEN vad flåsig jag har blivit. jag sa till Magnus mellan andetagen i uppförsbacken att "jag förstår att de som inte tränar förr inte börjar när de är gravida":))



Det är verkligen inte alls som förr. Igår var vi inne och tränade på det gym Magus har sin praktik på och det var över förväntan. Fanns allt man behövde trots att det inte alls är ett sådant gym jag vill ha eller är van vid. Men just nu så går inte min träning ut på samma sak och detta känns då toppen! Körde rygg, baksida axlar och innan det satt jag på en av deras x-bike och körde lite intervaller (inte så hårt som det låter;)) medans Magnus övade på spensthopp. Shit vad min kille kan hoppa högt. Från stillastående hoppar han rakt upp 1,16 m på massa stepbrädor och jag är livrädd hela tiden, haha. Samtidigt säger han till mig att ta det lugnare när han tycker jag flåsar för snabbt på cykeln;)



Längtar så efter att få börja träna på riktigt igen!!! Obeskrivligt! Och så är det över fem månader kvar men men... Just nu får jag njuta av det som går. har varit och köpt en mammabaddräkt så simning står på schemat 1 gång/vecka. Hatar simning men vem vet, det kanske blir kul nu när man flåsar så fort man tar ett steg där det inte är vatten.


Idag skulle våra möbler och flyttlådor kommit eller resten av det som inte kom med i vårat släp men i morgon blir det tydligen framskjutit till. Då ska vi även på hundkurs med asco, fortsättningskurs med mer störning och utmaningar. Kul! Hoppas bara jag inte vaknar med huvudvärk för jag har då redan planerat min dag:) Det kommer jag nog aldrig sluta göra, det hör som till mig att göra det. Blir hemmaträning med långprommis, medicinboll som skall kastas längre än någonsin och gummiband som skall tänjas ut till de nästan spricker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar