söndag 16 augusti 2009

Tillbaka i Umeå efter en underbar sommar!

Så då var jag tillbaka i Umeå efter en härlig fem veckor lång semester. Jag har försökt att "avprogrammera" mig från både internet och även träningen. Jag märkte ganska snabbt när jag kom ner att jag faktiskt är otroligt beroende av min träning för att må bra. och det kan tyckas låta helt naturligt för många men...det är inte bra när man känner frustration, irritation och nästan lite nedstämdhet över att inte träna så mycket som jag är van vid här uppe. det har blivit otroligt lite gymtimmar för min del i sommar och extremt lite internet, vilket har varit jättebra för mig! Mycket mer långpromenader och massa slit på landet istället. Vi har hållt på att isolera för vintern där så man kan bo där utan att frysa ihjäl eller få en skyhög elräkning.

Det är mycket på gång i mitt liv just nu men jag vill inte riktigt avslöja än vad:) Så håll utkik här om du är lika nyfiken som jag är.
Idag öser regnet ner här i Umeå och Magnus tog morgionpromenixen med Asco medans jag begav mig till iksu. Det är konstigt när man har hållt upp från träningen så känns det alltid lite motigt de första passen. kanske för att man hunnit "slappa till", men även så vet jag hur tunga de första passen är. Jag är en typisk tävlingsmänniska som har otroligt svårt för att känna att jag inte orkar lika mycket som jag brukar och just styrkan tappar man ganska snabbt. Men den kommer lika snabbt tillbaka. Intressant är också att man oftast tappar mer styrka i bröst och framsida än rygg och baksida. Detta beror på att man använder rygg mer i vardagssituationer och därmed också underhåller den bättre vid vila. Då förstår man också hur mycket viktigare det är att träna baksida jämfört med framsida:))




Idag blir det röj här hemma, vi skall slänga massa saker inför hösten. Skall även laga potatis och purjolökssoppa tänkte jag, älskar verkligen det!! Blir väl ett recept sen kanske.

3 kommentarer:

  1. Tack! Känns annorlunda denna gång att komma tillbaka, kommer ju dra neråt igen senare under hösten...

    SvaraRadera