söndag 30 augusti 2009

Spännande mat framöver

Jag har bestämt mig för att INTE köpa massa ny mat innan jag flyttar så nu blir det till att laga från det som finns:) Började med att rensa i frysen och följande slängdes: Ascos:s rådjursklövar och blod, en frysskadad karré, torr alaska pollock, chili con carne som jag minns inte blev så god och så kycklinglever+brie som jag inte kommer äta. Resten måste jag hitta på olika maträtter av. det finns bl.a. lax, älgstek, hjortfärs, wokgrönsaker, kyckling, svamp, massa lingon och lite blåbär, örter etc. redan nu kom jag på att det vore gott med älgstek och sås gjord på lingon, messmör och timjan:)

Jag börjar iaf med att använda linser från skafferiet (som även det skall tömmas, resten ger jag till Lina:)) och gör en tomat och linssoppa. Skållade massa tomater igår så de får gå ner i soppan. Regnet strilar ner här så det blir endast en kort prommis till gym sedan. Har börjat att ro vilket jag tycker är riktigt kul men väldigt jobbigt. tröttnat lite på att bara köra crosstrainer som uppvärmning/kondis så nu kör jag först rodd och sedan cross. Idag blir det ben tror jag, brukar vara lite folk på söndagar. Av någon konstigt anledning ligger alla studenter hemma och vrider sig av ångest :))

2 kommentarer:

  1. Hej tjejen

    Ja, söndagar är en bra träningsdag, de är lugnt på gymmen och man gör liksom ändå inte så mycket.Hoppas du överlevt tystnaden. För mig är de just nu en njutning av att de är alldelens tyst en stund. Har inventerat i dag och jag är liksom inte mitt vanliga jag när de gäller att stå, sitta i huk och andra konstiga ställningar som de blir när man ska vara överallt och räkna:O)
    Så här är de soffläge!!

    Längtar så efter vovve när jag ser er fina hund, otroligt mycket jobb.. men har man haft hund, djur osv..så är det något som saknas i ens liv. Likaså om man är van att vara ute i naturen mycket så har man ett stort behov de tror jag för resten av livet.:)
    Hjortfärs och älgkött...mumma!!! Men du måste nog köpa lite färskpotatis till köttet..de blir ju så gott.
    Här är vi dåliga på att äta kött, eller de är såå dyrt helt enkelt, köttfärs blir de om de blir, eller någon filé då och då.Sedan har jag en viss kärlek till lax..går liksom inte att tröttna på.

    Nä nu ska ja sluta skriva här och fortsätta att inte göra ett skit här hemma i soffan:O)

    Ha en skön söndagkväll!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag förstår att du hade en jobbig gårdag, vad bra att du har möjlighet att verkligen vila när du behöver. Hoppas du mår bättre idag! det där med hund är verkligen underbart på många sätt. men det är även precis som skriver ett jättejobb. Asco är en jättehärlig hund på alla sätt, otroligt lydig och tillgiven men detta beror mycket på att vi engagerat oss i han över 100% med kärlek, lydnad, aktivering m.m. Saknar han jättemycket nu när jag är här ensam men det blev bäst att han åkte med Magnus ner till Borås. På dagarna får han vara i stallet på dagis;) Blir ändå mycket jobb och plugg för mig nu innan jag åker samt lite annat som tar ork och tid:)) Ha det gott!

    SvaraRadera