tisdag 25 augusti 2009

Hemska avsked!!

Det börjar kännas att livets förändringar är på riktigt nu för min del. Idag var jag nere och sa hej då till min älskade vän Anders. Så overkligt att komma in i hans lägenhet och där var allt helt tomt. Det städades och bars möbler och mitt i det stod jag. Då gick det upp för mig att han verkligen skall flytta härifrån. Under alla år vi känt varandra har vi bott i Umeå men nu är det då slut på det. Det jag kan trösta mig med är att inte jag heller kommer bo här. Mer om det senare.. En stor kram och lite tårar kom det innan jag åkte hem. Anders har en stor betydelse i mitt liv och vi kommer ha go kontakt trots att vi inte bor så nära.

Här ett gammalt kort från en av alla våra fester vi hade under tiden på kostvetenskap. Jag och Anders sjöng alltid och favoriten är twisted sisters "the price" :)







Idag har jag jobbat på iksu, nästa vecka börjar jag min tjänstledighet och skall istället studera bl.a. kost vid graviditet och amning, en avancerad kurs på universitetet. Skall även vikariera lite på kostvetenskap, skall bli jättekul!! verkligen utmanande och stimulerande att arbeta där nere. På fredag flyttar min älskade sambo och Asco ner till Borås. Magnus börjar sin praktik på Svenssons Hälsocenter och Asco skall vara på dagis i stallet. Min underbara f.d ridlärare Lena och hennes dotter Myran skall ha honom på dagarna. Håller tummarna för att han inte jagar katterna eller hönsen ;) Själv blir jag kvar här uppe till en bit in i oktober.

2 kommentarer:

  1. Visst kändes det konstigt att vara där hos Anders. Det känns tråkigt, men men livet får gå vidare ändå. Vad är det du kommer att göra på Kostvetenskapen? Kommer du att gå in och undervisa?

    SvaraRadera
  2. Ja, livets förändringar är inte alltid så roliga precis när de sker men efter ett tag när man ser bakåt är de ofta bra. Jag kommer arbeta som lärare japp :) Gjorde det förra terminen också haltid men fr.o.m måndag blir det mera + plugg :)

    SvaraRadera