fredag 28 augusti 2009

Och idag åkte mina älskade killar..

Nu börjar det kännas att förändringarna i mitt och Magnus liv sker på riktigt. Nu för några timmar sedan åkte Golfen iväg med mina två bästa killar. Magnus och Asco flyttar till min hemstad Borås FÖRE MIG!! Själv blir jag kvar till mitten på oktober för arbete på universitetet som lärare på kostvetenskap (tjoho, det är så kul!) och plugg. Skall läsa kost för gravida och ammande och tänkte även försöka nischa mig lite mot den kategorin. I onsdags gjorde jag något som suttit långt inne. Jag sade upp min tjänst på IKSU.. Med stort vemod i hjärtat känns det ändå som ett rätt val. Jag skall istället starta upp en egen verksamhet tillsammans med Magnus om allt går som vi planerat. Det kan också hända att denna bloggs karaktär kommer förändras lite allt eftersom. Mycket fjärilar i magen just nu plus lite oro när jag vet att Magnus sitter och kör själv och har en lååång resa framför sig. Hoppas han hittar rätt torkarblad på macken nu bara, hi h.

Ikväll skall det blir tjejträff ute hos Åsa Burvall igen, så kul!! Det blir jag, Lina och Carina som drar dit. Räkor står på menyn, min favorit! Veckan som varit på jobbet har annars varit mycket annorlunda. de kunder/instruktioner jag haft har varit otroligt givande och roliga. Igår kväll innan jag somnade låg jag och tänkte på hur tacksam jag är för alla möten, alla förtroenden som skapats mellan mig och andra människor. Det är en gåva att få arbeta som samtalsterapeuft som en trodde jag var, haha! "Ne, ja är bara en sketen gammal dietist som inbillar mig att ja är psykolog" :)) Nu ser jag inte fram emot en helg i tystnadens tecken. ingen stor glad skit som tar med mig på promenader mer, ingen underbar Magnus som jag får puss god morgon eller god natt på. Men mycket tid att få egentid och möjlighet att fundera för mig själv, som jag ändå gör alldeles för mycket. Blir ingen träning idag, höll på att svimma igår efter ett alltför hårt rodd och ryggpass.

3 kommentarer:

  1. Hej Emma! Låter som du har mycket spännande på gång. Kul! Ska bli intressant att följa dig här på bloggen.

    Kram
    Lina

    SvaraRadera
  2. Hej Lina! Kul att du vill följa bloggen! Ja, nu händer det mycket nytt i livet som är spännande, nervöst och utmanande! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hej Emma,


    Hittade din blogg av en slump då jag kikade in på Jossans -wellness by me.
    Va' trist att du säger upp till från IKSU! Du var ju bäst :-) Jag bor ju iofs inte kvar i Umeå längre, men jag saknar verkligen IKSU. Här i Linköping finns egentligen ingen riktigt bra gym.. (fast man är ju himla bortskämd) Har två gymkort och måste ändå köpa 10 kort för att få tillgång till att köra vattengympa också.

    Lycka till i fortsättningen och hoppas du fortsätter blogga om dina nya äventyr!

    /Åsa B (viktgruppen)

    SvaraRadera