tisdag 7 juli 2009

Ny frilla:)

Fick ett ryck igår när jag såg en receptionist på iksu som klippt sig så jag sprang till min frisör Karin och bokade tid direkt. Så nu ser jag ut som en syntare/80-tals hårdrockare i huvudet. Min stil!!

Oj oj oj, vad det regnar här i Umeå idag, öser fullkomligt ner konstant! Asci ville knappt gå ut på promenad så vi har tränat lite här inne nu. Kört targetträning där han skall utveckla sin självständighet (som om han inte är tillräckligt självständig..). Lägger en röd musmatta på golvet och när han stampar på den med tassarna får han klick och massa lek. Han blir mest taggad av att få kampa så jag har ett par gamla långkalsonger som vi brukar kämpa om:) Sedan körde vi lite apportering och det går verkligen bättre och bättre. Skall göra ett ryck i sommar och träna in de övriga lydnadsmomenten bättre.
I morse var jag tidigt på iksu och körde tillsammans med Magnus. Eller det var en sanning med modifikation. Vi hade båda i mp3 och körde bredvid varandra. Idag blev det chins (med magnus hjälp), stångrodd+direkt rodd med kettlebell, latsdrag i dragmaskinen (tar jättebra när man sitter på knä framför, tack Lina för tipset!), pullover, rear deltoid och sedan en ny magövning Åsa visade. Man använder två små flexbollar och har den ena i längryggen och den andra mellan knäna. Det blir en omvänd crunch kan man säga där man arbetar i den excentriska fasen plus att man tränar upp rörligheten i ryggen. Lite skulderrotation på boll blev det också så ett riktigt bra pass! Dessutom städade jag gymmet mellan varje set så det blev fint + högre puls:)
Om en stund drar jag och Lina ner till stan och strömpilen. Skall köpa på mig lite vin som jag för övrigt måste tipsa om. Från uruguai och heter Gimenez Mendez, druva Tannat. finns inte i Borås nämligen så vi köper med oss ner lite, hehe.

4 kommentarer:

  1. Ser då bara bra ut! Jobbade du på torsdag fm?

    SvaraRadera
  2. Hej Christoffer! Jag kommer troligen vara uppbokad på torsdag då vi sitter med inventering inför hösten så tyvärr! Men Lina Strömvall som arbetar som PT och Dietist hos är är (nästan:)) lika duktig som mig:) Om du vill kan jag be henne ta kontakt med dig, hon kommer även arbeta en del i sommar och till hösten. //Emma

    SvaraRadera
  3. Asch att jag inte fick träffa dig då men får väl nöja mig med Lina då :) kanske att hon är där imorgon, hade tänkt ta mig upp dit o kika hur det ser ut däruppe. Var längesen jag var till er.

    SvaraRadera