onsdag 8 juli 2009

Började dagen med basket:)

jo,det är sant! Jag och Magnus skulle köra morgonpass på iksu och han föreslog uppvärming i helsingfors (gamla arenan på iksu). Först vägrade jag med sedan tänkte ja ge det en chans. Det var skitjobbigt, vi gjorde lite olika övningar med sprinter, skott m.m. Problemet med mig är att jag lätt blir irriterad när det går dåligt och om jag då inte vänder det och kämpar ännu mer blir det lätt att jag skyller på något. hm. gillar inte den sidan hos mig men samtidigt är det en del av mig. När jag vinner över Magnus som jag gjorde på slutet blir jag skitglad och skriker, bra vinnare:) i gymmet skulle vi köra frivändningar m.m. men vi båda var så trötta i kroppen att det blev ett klassiskt benpass. gående utfallssteg med viktskiva, stående hamstring, stående benspark i våra underbara freemotion maskiner från Eleiko. Avslutade med mage på balansboll och flexbollar. Känner i kroppen att jag behöver vila nu så helgen blir det att ta det lugnt hemma i Borås. Men komemr nog vilja köpa gymkort över sommaren, vet att jag har svårt att i fem veckor motivera mig till hemma/uteträning. Lutar mot studio aktiv www. studioaktiv.se men får kolla av priserna också.

2 kommentarer:

  1. När ska ni flytta?
    Hoppas du får en fin fin dag och glömde skriva att du fått dig en hel skön och cool frilla:O)

    SvaraRadera
  2. Hej Jossan! Nja, flytter är inte klar än helt då jag inte har något annat jobb än detta här i Umeå. Dock blir det att magnus skall göra sitt magisterår i idrottsmedicin nere på en friskvårdsanläggning i Borås och jag kommer plugga lite till hösten bl.a. och då passar jag på att vara där nere (det är distansstudier:)) Om du vet något gym eller liknande nere i södra Sverige elelr har kontakter man kan söka sig till blir jag gladast om du vill tipsa! Skulle till och med kunna tänka mig att arbeta i en budo och fitness butik ;) Tack för komplimangen med frillan, jo jag är jättenöjd! Kul, trodde aldrig jag skulle vara korthårig men men.. Ha en härlig och regnfri dag!

    SvaraRadera