söndag 5 juli 2009

Ännu en härlig start på dagen

Vaknade av att magnus halv åtta sprang runt här hemma och skakade ihop drinken, väckte mig och sa att om en kvart går vi till iksu. Han jobbar 8-22 dessa dagar fram tills vi åker ner men nu hade han fått sovmorgon och tänkte träna innan. Asco hade redan fått sin morgonprommis och kom och vckte mig med hundmatsstinkande andedräkt:) Det vi glömt var att de har ju sommar öppettider så nio öppnar dem. Magnus stack ut och sprang och som anställd kommer jag ju in tidigare bara det är avlarmat. Halv nio drog vi in och Magnus var lite stressad så han körde sitt och drog. Jag värmde upp i lugn takt och var riktigt seg, kom hem sent inatt efter en helt underbart trevlig kväll hos Emma, Magnus och Rasmus i Vännäs. Asco var med och sååå duktig med Rasmus! Han ville dock inte åka med hem, trivdes bra där ute i Vännäs. Och tack lina för lånet av bilen!!











Med träningsvärk i hela kroppen var det svårt att bestämma muskelgrupp, det slutade med crossfit bestående av:
Hängande frivändning med utfall
Ryck med kettlebell
Raka marklyft på stepbräda med rodd (självklart även kettlebell här:))
Rotationer med joystick
Körde detta tre varv och avslutade med härlig stretch. Händer nästan aldrig att jag stretchar men nu var det riktigt skönt.


Idag blir det packning, städning och kanske lägga ett spår till Asco. Eventuellt ska jag även träffa Anders, sitta och snacka och dricka kaffe:) Skall laga broccolisoppa tänkte jag också, håller på att länsa ut frysen inför sommaren. Fick hjortfärs av Emma igår, funderar på vad man skall göra av den:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar