torsdag 7 maj 2009

på tal om förändring...

Ja, det är med en klump i magen jag skriver detta. Men även med stor glädje och förväntan. Till hösten kommer jag prova på att flytta söderöver, skall nämligen plugga (som om jag inte gjort det tillräckligt) samt så har Magnus fått en jättechans att få ta ut sin magisterexamen genom en friskvårdsanläggning i Borås. Jag kommer läsa distans så då kan jag passa på att vara med Magnus, familj och vänner nere i Borås där jag från början kommer ifrån. Skall dock arbeta på kostvetenskap här upp i Umeå ett tag i höst först så Magnus får flytta ner först. Mycket nytt blir det och jag är inte van att göra en förändring utan att veta exakt hur allt skall bli. Min förhoppning är nu att jag skall finna i mitt inre vad jag vill göra och vart. Hoppas och tror att jag tillsammans med Magnus kommer skapa ett liv i min hemstad självklart, inget jag sticker under stolen med. Den stora frågan är bara när det blir och detta steg vi nu tar till hösten känns stort och spännande. Det är trots allt sju år sedan jag bodde där..

2 kommentarer:

  1. OJ, vad spännade för er!=)

    SvaraRadera
  2. Mmm, det kommer att bli kanon Emma! Kör så det ryker! Du kommer att bli lycklig där. Vi är trotts allt vår egen lyckas smed.

    Kraaam

    SvaraRadera