onsdag 18 november 2009

Dubbla frukostar??

Ja, så har det blivit den sista tiden för mig. Innan jag blev gravid kunde jag hälla i mig två stora muggar kaffe (fråga de som känenr mig;)), te en långpromenad och först efter det äta frukost. Ibland kunde jag till och med gymma tidiga mornar utan något i maggen. Dock drack jag alltid drink under passet för att motvera alltför stor nedbrytning, inte för att min muskelmassa bryts ner så lätt men.. Ja, det var förr det. Idag ser det ut då här:
Upp och direkt häller jag i mig en stoor kopp TE:) Som jag aldrig druckit förr men älskar nu! Jag äter även antingen en hårdbrödsmörgås eller lite fil och musli, oftast knäckemacka. Sedan drar jag och Asco till skogs på långpromenad som för mig blir ett kondispass med alla uppförsbackar + megamagen. Första gången jag träffade min barnmorska här i borås pratade vi om träningen och hon föreslog promenader men jag bara "Ja, men det är ingen träning för mig då jag går flera raska promenader om dagen utan att få så hög puls jag vill ha". Ha ha! Jag kunde inte ha mer fel men nu har jag accepterat och tycker faktiskt det är helt ok att det blir ett kondispass. försöker släppa tanken hur snabbt jag gått förr eller t.o.m sprungit vilket känns väldigt långt borta just nu.

Tillbaka till frukosten. När jag sedan kommer hem tvättar jag mig och byter om. Sedan är det dags för frukost nummer 2 som då oftast blir en portion gröt med linfrön och vetegroddar, igår kokade jag med katrinplommon och oj vad gott det blev. Brukar oftast koka havregrynsgröt men tycker om alla sorter! Äter även en frukt till för att öka järnupptaget i mina icke hemjärnskällor. Idag blev det en saftig god stor apelsin siom förutom massa c-vitamin även innehåller relativt mycket folsyra. Ananrs äter jag mest äpplen nu, kan äta 3 stycken om dagen men de innehåller inget folsyra så det är bra att variera.

Jag har länge tänk börja skriva mer om kosten under graviditet och skall under dagen eller morgondagen skriva lite om fiskkonsumtion under graviditet så håll till godo:) Fast nu blir det tentaplugg. Ikväll skall vi åka till gymmet då det suger i min gymtarm, i morgon bitti blir det sjukgymnasten och jag vill vara dålig i nacken och huvudet när jag går dit...

1 kommentar:

  1. De blir bara så annorlunda helt plötsligt*LER*

    Ha en fin dag och lycka till i kväll
    Kramar jossan

    SvaraRadera