söndag 7 februari 2010

Jag älskar....

Jag älskar mitt barn fast det fortfarande ligger i min mage, börjar känna starkare för var dag som går. Tänk den dagen då miraklet kommer till världen, så spännande! Jag drömmer ganska ofta om att han/hon föds och hur det blir. Ibland är det skrämmande drömmar och ibland fina. Jag har en tendens att drömma otroligt sjuka drömmar överlag, och nu under graviditeten har det blirvit ännu värre. Ibland kan jag knappt med att berätta för Magnus fast ofta skattar vi åt hur min hjärna kokar ihop konstiga saker:)

Helgen har varit ganska långdragen. magnus har arbetat 7-18,30 varje dag och jag har bott i stan hos mamma då de varit här uppe på landet. Jag och Asco har varit ute och gått jättemycket, i lördags blev det 2 promenader á 1 timma så totalt 2 timmar. PÅ natten hade jag så ont i både rygg och mage men det behöver ju inte bero på promanderna. Jag flåsar och stänkar fram, får vila då och då och sträcka ut ryggen men det är underbart att kunna gå, kunna känna pulsen. Dock skäms jag nästan för att säga det men nu vill jag att det ska töa så jag kan gå på fler ställen. Så fort jag går där det är halt, ojämnt eller till och med snö få jag fruktansvärt ont i ländryggen. Jag vet inte om det är foglossning eller bara kramp. Jobbigt är det men jag tänker fortsätta gå ändå :)

Min längta efter träning är så stor nu!!! Jag drömmer om det på nätterna! Vi skall flytta 1/3 till lägenhet i stan, känns underbart! Trodde det skulle vara skönt att bo här på landet längre och spara pengar men det kommer bli tyst och tomt för mig p dagarna här. Nu bor vi 5 min gångavstånd till ica maxi, 10 min till stan och 5 min till nyckelgym som jag tränat på förr förra sommaren :) Inget gym jag vill träna på egentligen men jag kommer värdera att det ligger så nära och förhopningsvis kan jag börja styrketräna i juni, eller vad tror du Jossan?

Har en plan för lättare träning hemma till att börja med. Boll, motionscykel, hantlar, flexbollar, flexband, kettlebells kommer man långt med. K-bell får jag dock vänta med tror jag. Har ju ingen aning om hur det komer kännas, kan man ens sitta på en cykel efteråt??? Ha ha.

Idag åker vi till Ullared www.ullared.se och skall shoppa gärnet till lill*n. Har skrivit lång lista som skall betas av från alla tips jag fått av Jossan, Jessica och Lizette. Känner att det blir en bra vecka, på tosdag skall vi dessutom åka till Dalarna :))

2 kommentarer:

  1. Hej tjejen
    De tycker ja du kan ha som mål. Jag bad om efter kontoll efter 6-7 v hos BM.
    Men man får känna efter och du liksom jag har tränat så pass länge så vi har bättre förutsättnignar SAMT att vi känner våra kroppar bra och känner om något känns fel. Men bäcken är som sagt rätt länge ostabilt.. Är jätte försiktig fortfarande.

    Mys med längtan och visst är de läckert att kunna älska någon innan man ens träffats:)

    Klokt m flytt, jag skulle oxå känna mig låst och ensam om vi nu bodde utanför, man måsta göra de enkelt för sig att kunna fortsätta med de man tycker om:)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det känns fortfarande så overkligt och abstrakt att det ligger en bebis i magen. Så jag känner inte så fullt ut ännu.
    Ja, jag känner igen det där. Smider planer hela tiden för hur jag ska lägga upp träningen efteråt. Vilken utmaning det kommer bli. Vi får väl puscha varandra :)

    SvaraRadera