onsdag 10 februari 2010

Laddar!!

Laddar inför resan till Dalarna har jag gjort idag. Genom att sova...har verkligen inte kunnat hålla mig vaken i långa stunder så nu får det bli lite kvällsjobb. Har mycket kurslitteratur att läsa in och det är kul men kräver en del hjärnkapacitet. Och när magen helt plötsligt slänger omkull boken är det mycket mysigare att titta på hur "lillbamse" där inne grejar på. Igår var vi hos BM och allt var perfekt. Hade lite högt blodtryck när jag var sjuk men nu var det perfekt igen, skönt! Och bebisen har nu vänt sig med huvudet neråt så jag hoppas den inte vänder sig.

I morgon åker vi till magnus släktstuga i Dalarna, ska bli så mysigt!! har lagat linssoppa och lasage idag som vi ska ha med. Sedan blir det säkert lite korvgrillning på dagarna. Jag försöker äta så lite griskött som möjligt nu efter det uppmärksammade djurplågeriet inte bara i Sverige. Jag har väl alltid vetat att djurhållningen inte är som den ska vara men när jag häromveckan satt och storgrät framför tv.n av det jag såg kände jag att det är så paradoxalt att sedan gå och ta en skinkmacka. Jag kommer nog inte sluta äta det helt just nu men det jag kan undvika ska jag. Såå det blir sojakorv för min del, tycker det är jättegott också. Jag har ju varit vegetarian i alla former (lakto, lakto-ovo, vegan, bara ätit fisk men inga andra animalier etc) så för mig är det inte svårt alls.

nu skall jag färga håret, var sugen att gå till frissan och göra något riktigt kul men det blev en vanlig brunsvart färg som jag trivs jättebra i och den kan jag slänga i själv. Har ju fortfarande såpass kort hår att det är lätt. Ögonbrynen skall fixas också, saknar Carina och Eva på IKSU som alltid gjorde dem så fina då jag jobbade där men men..

Dagen "träning" blev ett varv runt elljusspåret med Asco, tar ca 30 min med bra puls. Får dock jätteont i ländryggen, idag kom det efteråt så det blev vetevärmare i sängen. usch vad tråkigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar